Inlägg från: Anonym (Självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart)

Möhippa med sambon och hans vänner

Såklart det inte skulle vara fel. Är ni bra vänner så går väl det minst lika bra och varför skulle en möhippa bara inkludera tjejer. Klart du också ska ha en rolig kväll/helg innan ditt bröllop! Tråkigt med vänner som inte vill ställa upp och göra nåt fint och kul för dig. Bättre att hänga med några andra som vill! Kör på tycke jag!

• Anonym (Självklart)
    Dexter dot com skrev 2022-04-25 20:04:52 följande:

Du får väl avvakta och se om din sambos ex och hans vänner hittar på något med dig vilket jag iof tror är rätt ovanligt . Men att be om att några ska fixa en möhippa för dig är väldigt konstigt !

Tycker visst hon kan prata med sin sambo om det och kanske be om någon happening.Hade jag lätt kunnat gjort om jag kände att jag också ville ha lite kul om mina vänner inte ställde upp. Eller varför inte anordna nåt själv och bjuda in till. Allt behöver inte vara så traditionellt hela tiden. Bättre att få må bra än att gå och vara ledsen. 
  • Anonym (Självklart)
    Mario555 skrev 2022-04-25 20:16:53 följande:
    Ja vi har blivit det och vi umgås allihopa mer än vsd jag umgås med de tjejkompisarna som jag har. 
    Nej det jag också tänkte på att idagens läge måste man väl kunna ha vilket som även om jag lärt känna killarna genom min sambo. Ja det skulle vara så kul eftersom en hört andra prata om detta och vad mysiga möhippor de haft. Jättetråkigt när jag pratat om det flera gånger och de fick inbjudningar (save the date) ca 10 månsder innan själva dagen nu. 
    Sambon vet också att det är något jag önskar och ser på mig efter att han var på sin svensexa att jag tycker det är trist och ledsamt att jag inte får något. 

Ja så jag också känner även om det nu är blivande maken och killgänget. 
    Har varit på möhippor med killar. som tjej kan man ju faktiskt ha nära killkompisar och tvärtom för den delen. Inget konstigt tycker jag. Vänner är ju vänner oavsett kön. 
  • Anonym (Självklart)
    Mario555 skrev 2022-04-25 20:31:21 följande:
    Tack för de första fina orden. Så jag också känner. Jag har sagt till sambon om mina vänner och han vet ju vad jag hoppades på och pratade om. 
    Nej håller med om att allt inte behöver vara traditionellt, eller följa alla normer som anses normala. 
    Tycke att du/ni ska göra precis som ni vill och som det känns bra av. Det är er bröllop och det är din möhippa och alltså kan den vara precis så som du önskar. Tycker du ska strunta i alla åsikter och göra det du vill!
Svar på tråden Möhippa med sambon och hans vänner