Smecker skrev 2022-04-25 20:09:19 följande:
Vad bra, det är något av en lustdödare att ha huvudansvaret för hushållsarbetet, ibland är det svårt att släppa tankarna på disken och dammet i hörnen, inte så konstigt om man inte blir kåt då.
Din fråga är väldigt svår att svara på, då killar är individer precis som kvinnor. Vissa kan säkert känna att det är jobbigt och på gränsen till tjatande om kvinnan ständigt tar initiativ till sex, medan andra uppskattar det och finner det attraktivt med en kvinna som visar sin sexualitet och sitt driv. Vad gäller din attraktivitet är det också individuellt, det är inte så lätt att bedöma det utifrån ett inlägg på ett familjeforum. Vad tänker du om att fråga honom istället? Det står att du pratat om det, men inte vad ni kom fram till. Kommunikation är väldigt viktigt i ett parförhållande, utan det så kan man lätt missa faktorer som stress, livsleda, psykisk ohälsa, oattraktion och andra saker som kan inverka på sexlusten. Anonyma respondenter på ett internetforum kan absolut komma med generella råd och tips, men just sådana situationer som din är nog inget som kommer att lösas utan mer intensiva samtal er emellan.
Självklart suger situationen, jag förstår att du känner dig ensam om att arbeta för en förändring.
Tack Smecker,
Det är verkligen en lustdödare att bara springa runt med vardagens sysslor hela tiden, framförallt om nån tjatar på en.
Jag vet att män inte är sexmaskiner (likaså kvinnor). Jag ville väl mest lasta av mig det här och undersöka om jag gör nånting fel i mina handlingar eller om jag missar något beteende som kan ge mig en väg in i att ta tag i det här. Det är inte så lätt att se dem själv eller få nån vidare in-put av sina vänninor som bara tycker han är trist och att jag minsann ska dumpa honom. Han är inte trist, det är bara jag som inte förstår helt enkelt.
Jag har frågat honom om attraktion t.ex. Att jag undrar om det är så, men han nekar. Jag är tydlig med att det är okej att tycka så (det händer den bästa personen tänker jag) och om det finns något beteende eller utseendemässigt som kan ändras gör jag gärna det, men det svaret jag får är att han är attraherad. Och det märks även vid de tillfällen vi har sex, jag ser det i honom. Han tittar inte bort eller håller på så.
I övrigt försöker jag alltid stämma av hur hans dag varit, om han är stressad, hur han mår och vad som skulle göra honom glad eller om han helt enkelt bara vill vara själv/dra ut. Jag försöker kommunicera med honom och hans känslor/tankar ( ifall det är så att han är olycklig, deprimerad eller annat).
Men just sex-biten resulterar i svaret: jag är trött eller jag vet inte. Jag vill efter ett sådant svar inte pressa honom mer och berättar att han får säga när han vill eller tänkt färdigt. Jag är beredd på vilket svar som helst, vi är ju bara människor liksom. Men det svåra är att inte veta eller förstå situationen.
Jag vet att vi måste ha ett mer djupare samtal än de vi haft, men jag tror han vill undvika det samtidigt som jag inte vill pressa honom mer än nödvändigt (det blir ju bara mer jobbigt). Jag tror jag ställer fel frågor kanske.
Tack för att du bemödar sig tiden att skriva ett intressant inlägg. Väldigt tacksam