• Nutid

Kan ni inte sluta att gräva fram trådar från medeltiden

Snälla, 
    Det är otroligt störande när man kollar på senaste kommentarer och funderar på TS. Grundproblem för att sedan upptäcka att tråden är 10 år gammal.

• Svar på tråden Kan ni inte sluta att gräva fram trådar från medeltiden
  • Nutid
    Nutid skrev 2022-04-24 10:05:05 följande:
    Inte?
    De hade iallafall Blåtand!
    Och SMS (Short Message on Stone)
  • Hangout91
    Inte?
    Sant
  • exandthecity
    Inte?

Trevligt med nån som uppenbarligen är insatt i historia. 
    Blåtand förknippar man ju med vikingatiden men det är lätt att glömma bort att vikingatiden ingår i det som i europeiskt perspektiv brukar räknas som medeltid. 

• jeanette02
    Glinda från Oz skrev 2022-04-24 07:35:50 följande:
    Google. Det har flera gånger hänt att jag Googlat något specifikt  kommer en flera år gammal tråd från FL upp. 
    Jodå det har hänt mig med om jag googlar nåt speciellt som jag söker info om. Men om ingen skriver i det gamla så är den ju ändå undangömd liksom tänker jag. Hehe. 
  • callmepreggoornot

Att FL tagit bort datum när tråden är skriven så man inte kan sortera ut gamla trådar direkt på samma sätt i trådlistan som förr och även ersatt datum med ordet ÄLDRE när man går in i tråden vilket gör att man ser datumet enbart om man citerar visar på att FL faktiskt gillar dessa. Det uppmuntras att spamma istället för att få en trevligt klimat och seriösa användare faller bort. Samma person kan puffa upp en tråd med flera år mellan med menlösa svar utan minsta tillsyn till bli avstängd. Folk som gör undersökningar kan posta i 20+ gamla trådar bara för att det var inom "Bil" vilket på andra forum skulle raderas och stängas av när det uppdagades.

• vildsvin45

Problemet är egentligen att trådarna bara dör ut och inte har något svar på inlägg som görs.
     Sen kanske man kan fundera om det inte går att kolla när första inlägget gjordes.

• Jag är bara jag
    callmepreggoornot skrev 2022-04-24 11:17:54 följande:
    Att FL tagit bort datum när tråden är skriven så man inte kan sortera ut gamla trådar direkt på samma sätt i trådlistan som förr och även ersatt datum med ordet ÄLDRE när man går in i tråden vilket gör att man ser datumet enbart om man citerar visar på att FL faktiskt gillar dessa. Det uppmuntras att spamma istället för att få en trevligt klimat och seriösa användare faller bort. Samma person kan puffa upp en tråd med flera år mellan med menlösa svar utan minsta tillsyn till bli avstängd. Folk som gör undersökningar kan posta i 20+ gamla trådar bara för att det var inom "Bil" vilket på andra forum skulle raderas och stängas av när det uppdagades.
    Det står ju visst datum. En av mina favorittrådar som fortfarande är igång står det att den startade 2009. Denna tråd står idag kl.01.12.
  • Guldnovan
    Nutid skrev 2022-04-24 10:07:15 följande:
    Och SMS (Short Message on Stone)
    Runstenar och Moses stentavlor  
  • callmepreggoornot
    Jag är bara jag skrev 2022-04-24 16:01:07 följande:
    Det står ju visst datum. En av mina favorittrådar som fortfarande är igång står det att den startade 2009. Denna tråd står idag kl.01.12.

Nej, det gör det faktiskt inte på alla trådar. Detta är en ny tråd så givetvis är det inte markerad som ÄLDRE ( se www.familjeliv.se/forum/thread/69334640-panikangest-vid-bilkorning t.ex). Samma i flera av evighetslektrådarna där det förut stod startdatum. Jag vet inte exakt när tråden blir "ÄLDRE" men forumet blev riktigt jobbigt när dessa förändringar dök upp så fler troll kunde puffa och fler ovetande som svarade då det inte var lika tydligt.

I trådlistan är det tiden för senaste inlägget som står. Inte som tidigare när det även stod när tråden var startad.

• Jag är bara jag
    callmepreggoornot skrev 2022-04-24 16:26:10 följande:

Nej, det gör det faktiskt inte på alla trådar. Detta är en ny tråd så givetvis är det inte markerad som ÄLDRE ( se www.familjeliv.se/forum/thread/69334640-panik... t.ex). Samma i flera av evighetslektrådarna där det förut stod startdatum. Jag vet inte exakt när tråden blir "ÄLDRE" men forumet blev riktigt jobbigt när dessa förändringar dök upp så fler troll kunde puffa och fler ovetande som svarade då det inte var lika tydligt.

I trådlistan är det tiden för senaste inlägget som står. Inte som tidigare när det även stod när tråden var startad.

Alla gamla trådar jag har kvar i Mina favoriter står datum. Markeringen äldre har jag aldrig sett. Jag tror det här fenomenet endast existerar på Nya F.l och jag är på Gamla.
Svar på tråden Kan ni inte sluta att gräva fram trådar från medeltiden