• Anonym (Otrogen?)

Hans vän är garanterat kär i honom.

Min sambo har en ny vän sedan 1 år.
    Jag är väldigt säker på att hon är intresserad av honom , de är jätte tydligt på de hon skriver, de umgås lite själv och skriver var dag till varandra.  Jag gillar verkligen inte att han hänger och skriver med en som uttrycker sina starka känslor för honom :( . Han säger bara att de är vänner o bryr sig inte och skriver inget sådant tillbaka. 

• Svar på tråden Hans vän är garanterat kär i honom.
  • Anonym (Belle)

Han är intresserad av henne. Om en kamrat visar kärlekskänslor för en, så känns det motbjudande och påträngande, såvida inte man själv har känslor tillbaka.

Väldigt intimt att skriva varje dag. Han är intresserad. Inte ok beteende

• molly50
    Anonym (Otrogen?) skrev 2022-04-23 18:56:34 följande:
     Ex så komenterar hon hans utseendet,  ex snygg !  Han har inte skrivit något sådant om hennes utseendet när hon skickar bilder på sig själv. Så egentligen hittar jag inget som gör att jag tror att han är intresserad samtidigt är jag ändå lite orolig. Varför ska de träffas på de sättet ut o äta osv , varför skriver de var dag? De träffades korta stunder genom hans arbete( inte kollegor), han är pedagog. Sen har de haft kontakt sen dess.  
    Jag förstår din oro.
    Det här är ju saker han borde göra med dig.
    Prata om sådana saker varje dag och gå ut och äta.
    Jag tycker du ska prata med honom och utrycka din oro för honom.
    Är han inte intresserad av henne så borde han ju visa det och sluta ha kontakt med henne.
    Går han ut och äter med henne så kanske du kan skicka dit en vän som kan hålla lite koll på hur de beter sig osv.
    Då lär du ju få veta hur det ligger till om han själv inte säger något.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Jag) skrev 2022-04-23 11:09:18 följande:

Låt dem vara, man måste få ha vänner

Du tror inte att TS frågeställnig främst handlar om att partnern är KÄR en vän och INTE att de är vänner?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2022-04-23 10:56:16 följande:
    Hans vän är garanterat kär i honom.

Min sambo har en ny vän sedan 1 år.
    Jag är väldigt säker på att hon är intresserad av honom , de är jätte tydligt på de hon skriver, de umgås lite själv och skriver var dag till varandra.  Jag gillar verkligen inte att han hänger och skriver med en som uttrycker sina starka känslor för honom :( . Han säger bara att de är vänner o bryr sig inte och skriver inget sådant tillbaka. 

Du kommer aldrig få varken honom eller henne att sluta känna som de gör för båda vill ju fortsätta med det så i grunden slåss du mot väderkvarna för även om du lyckas få dem att sluta vara så öppna med sina känslor för varandra så är det bara hur de yttrycker sina känslor som kommer förändras, känslorna i sig kommer finnas kvar och de kommer fortsätta yttra dem för varandra när du inte ser på.

Så om du inte är ok med att din kille är kär i någon annan så är ditt enda val att dra.

Om du är ok med att leva med en kille som är kär i någon annan men vill bara slippa se det behöver du ställa ett ultimatum, antingen förtsätter han som han gör utan dig eller sluta med det. Men så länge han vet att han kan fortsätta göra så och du gnäller men är kvar ändå så kommer det fortsätta för inget står ju på spel för honom, du är ju kvar oavsett hur han gör. Det är inte förrän han förstår att hans relation till den andra innebär att han kommer förlora dig som han blir tvungen att göra ett val.
  • Anonym (Bengt)

Sätt du ner foten och neka honom denna vännen så länge du är beredd på att han gör samma mot dig och någon relation som är viktig för sig och då ska du bryta med den personen på samma sätt som du mu kräver oavsett vem han stör sig på.
    Rimligare är att du ber honom sätta ner foten mot henne, tala om vad han är med på och inte i klartext så inga frågetecken finns kring den saken.

Och sluta rota i hans telefon. Litar du inte mer på honom än så, så är ert förhållande redan över ändå, släpp honom i så fall så kanske han kan utveckla ett oövervakat liv med sin nya vän istället.

• Anonym (/R))
    Anonym (Sånt behöver kväsas) skrev 2022-04-23 12:35:14 följande:

Eller nåt ännu värre som att du vänstrat.

Vad händer då? Jo, då blir den här tjejen plötsligt väldigt intressant och möjligheterna för er att reparera er relation minskar.

Väljer TS att vänstra är det inte mer än rätt att den bedragne ser sig om efter ny partner.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sånt behöver kväsas) skrev 2022-04-24 00:12:31 följande:
    Han är antagligen inte intresserad av henne i nuläget. Men det kan enkelt bli så om DU gör en liten miss.

Tänk dig att du är en ståtlig älgko. Din kille är en gullig älgkalv. Ni vandrar genom vinterlandskapet och allt är rätt chill. Förutom att det finns en hungrig ensam varghona som vill äta upp din kalv som följer varje steg ni tar. Så länge du är tätt med din kalv är det ingen fara, du kan sparka ihjäl varghonan enkelt.

Men vad händer om ni glider isär en bit? Du tittar bort? Inte är vaksam? Är trött och seg? Jo då är varghonan där snabbt och skoningslöst på din kalv.

Så blir din relation med en sån tjejkompis till din kille. Därför får du bli av med henne för annars kommer du få tassa på tå och vara vaksam tills du dör.
    Fast nu är han ju ingen liten hjälplös kalv utan en vuxen man som borde ha vett nog att fatta att det han pysslar med sårar hans partner. Och TS är ju inte hans mamma och borde inte behöva springa runt och mota bort "hungriga vargar" för det borde han vara fullt kapabel att göra själv.

Att ständigt springa runt och vakta sitt revir ser inte jag som ett frisk förhållande. Kan man inte lita på att en partner kan hålla sig i styr när "hungriga vargar" nafsar så ska man nog inte ha ett förhållande med en sån person öht. Ett friskt förhållande borde bygga på förtroende inte på ständig övervakning.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-26 11:43:18 följande:
    Fast nu är han ju ingen liten hjälplös kalv utan en vuxen man som borde ha vett nog att fatta att det han pysslar med sårar hans partner. Och TS är ju inte hans mamma och borde inte behöva springa runt och mota bort "hungriga vargar" för det borde han vara fullt kapabel att göra själv.

Att ständigt springa runt och vakta sitt revir ser inte jag som ett frisk förhållande. Kan man inte lita på att en partner kan hålla sig i styr när "hungriga vargar" nafsar så ska man nog inte ha ett förhållande med en sån person öht. Ett friskt förhållande borde bygga på förtroende inte på ständig övervakning.
    ...ja, fast samtidigt är det många äktenskap som har gått i kras för en sådan sak, med allt vad det innebär av lidande och omvälvande för alla, som inte skulle ha gått i kras om parterna varit mer vaksamma på varandra. Vem som helst kan "stray from the herd" (haha nu är jag också inne i djur-liknelserna! ) under fel, tillfälliga, omständigheter. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (XXX) skrev 2022-04-26 12:38:12 följande:
    ...ja, fast samtidigt är det många äktenskap som har gått i kras för en sådan sak, med allt vad det innebär av lidande och omvälvande för alla, som inte skulle ha gått i kras om parterna varit mer vaksamma på varandra. Vem som helst kan "stray from the herd" (haha nu är jag också inne i djur-liknelserna! ) under fel, tillfälliga, omständigheter. 
    Japp men det beror då på brister hos individen och inte på brist på övervakning, eller hur? Jag menar vem vill leva i ett förhållande där man hela tiden måste övervaka/curla sin partner så personen inte ska välja att att bete sig som en idiot?

Om man inte klarar av att hantera impulser eller tänka rationellt utan beter sig som ett djur så har man nog stora problem med sig själv och borde inte vara i ett förhållande öht och bör uppsöka vård.

Dessutom kan man fråga sig hur många av dessa "djuraktiga" personer beter sig som djur just för att andra alltid springer runt och passar dem eller curlar dem så de aldrig behöver ta ansvar för sina handlingar? Deras brist på impulskontroll kanske bli magiskt botad när man slutar curla dem och visar dem dörren och ber dem komma tillbaka när de lärt sig bete sig som människor istället Flört
  • Hotelliggaren

Tror han mest njuter av hennes bekräftande och uppvaktande stil. Han har troligen ingen direkt lust till henne men som man är det inte så vanligt att en kvinna flirtar o ger komplimanger så öppet. Han frotterar sig lite. 
    Som nån annan skulle säga så tror jag inte det betyder nåt speciellt i dagsläget men kan troligen bli en "tröstkompis" om ni får trassliga perioder. 
    Du är inte överdrivet svartsjuk som reagerar på detta. Man är olika och i vissa relationer är sånt här ok, i andra inte. Du har rätt i att be honom ligga lite lågt. Om inte annat är det schysstast mot henne att inte uppmuntra till nåt som han ändå troligen inte vill ha. Eller så skiter du i det bara....

Svar på tråden Hans vän är garanterat kär i honom.