Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna
Felet du gör är ju att kalla normalt sunt förnuft för rasism. Om kristna invandrare hade betett sig så i Syrien eller Dubai hade väl folk där med rötter där blivit skitförbannade och sagt att dom tröttnat på kristna svenskar!
Det finns redan flera sådana rörelser, tex i Spanien där lokalbefolkningen är dödströtta och förbannade på svenska inflyttade och turister.
Det är naturligt och har inte med rasism att göra! Ser man folk kasta Sten som galningar på polisen och bete sig för jävligt får man bli arg. Ser man att det är inom en grupp och inte bara random personer så får man bli arg på gruppen. Speciellt när tex förnedringsvåld och skjutningar nästan uteslutande begås av samma grupp. Då är det inte ?rasism? om personer som hittills varit för stor invandring och känt sig positiva till ALLA folkgrupper och religioner börjar modifiera sin inställning efter den faktiska verkligheten i sitt närområde.
Till din fråga: Jag har alltid röstat Mp men kommer rösta KD nästa gång, jag står inte ut med vänsterns rasism. För det är faktiskt rasism att förvänta sig mindre av grupper beroende på etnicitet. Jag tycker att alla människor är lika mycket värda så jag har inte lägre krav på muslimer än på kristna eller ateister.