Inlägg från: Anonym (,.kl-njuilyuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,.kl-njuilyuk)

Fick veta att jag är den andra kvinnan.

Om du känner att du vill berätta kan du ju skicka det ni har skrivit med varandra om på sms som bevis. 

Honom bör du genast blocka på alla ställen han kan kontakta dig. all kontakt bara drar ut på ditt lidande. 

Sen gör du saker bara för din skull. Ny frisyr, promenad varje dag, börja träna, gå en kurs, gå på spa vad som nu än får dig att må bra. 

Du har helt rätt i att han inte kommer att lämna henne, hade han velat det hade han gjort det. 

• Anonym (,.kl-njuilyuk)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 18:45:17 följande:

I början är jag avslutade med honom så gav alla omkring mig rådet att inte berätta för att det kommer skapa osämja mellan dom och det kommer påverka barnet. Jag lät bli att berätta och under den här månaden som gått så har jag tappat modet. Ifall hon någonsin frågar så kommer jag att berätta men vågar inte kontakta henne.
    Har försökt blocka honom också några gånger men klarar av det i 2-3 dagar och tar bort blocken. Då har han alltid smsat och frågat hur jag mår osv. Nu har vi dock inte haft kontakt på en vecka och det sista vi sa var att vi ska ses nästa vecka på den sedan innan inbokade resan och säga hejdå. Vet innerst inne att det är idiotiskt och självplågeri men samtidigt så skulle det vara skönt med ett avslut och ett hejdå som inte är bråkigt och kaotiskt. Usch jättejobbigt detta. 

Varför låta honom förödmjuka dig så? Han kommer antagligen vilja ligga med dig och du kommer att falla och så är du tillbaka på ruta ett igen. 

Han utnyttjar dig och du tillåter det. Ha lite självrespekt! Byt ut hans namn på resan och åk med någon annan eller åk inte alls. 

• Anonym (,.kl-njuilyuk)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 19:14:35 följande:

Det kanske är bäst att jag berättar för henne ändå nu när jag tänker efter. Då kommer han garanterat att hata mig och sluta höra av sig och det blir lättare att gå vidare. Då är nästa fråga hur jag berättar? Att ringa henne är en omöjlighet, klarar inte av tanken ens. Skulle bara bryta ihop.

Dessutom kommer han väl ändå påstå att jag ljuger. Kanske genom sociala medier, fast då får hon ett ansikte på mig. Det kanske blir ännu jobbigare?

Kanske bäst att skicka från ett anonymt konto. Eller ska jag ens berätta?
    Mina killkompisar tycker alla att jag inte ska berätta för barnets skull, hälften av mina tjejkompisar tycker att jag ska berätta och hälften tycker att jag ska Skita i och gå vidare för att han förmodligen ändå gör bort sig med någon annan förr eller senare. 

Kul ändå att alla killar helt plötsligt blir så engagerade i barnen när det kommer till något sådant. 

Hans argument till varför han inte lämnat helt är att han kanske inte får träffa sin dotter lika ofta då. Nu när jag tänker efter så träffade han ändå henne bara typ varannan helg då han var med mig på veckorna och varannan helg så vad är ens skillnaden. Det var alltså bara en dålig ursäkt för att skydda hans lögn ????

Har du bevis i form av sms där det tydligt syns att det är från honom kan du ju helt enkelt skriva ut dem och skicka via posten eller lägga i brevlådan om de bor så till att du kan det. 

Kan du få tag i hennes mailadress så maila från ett konto skapat enkom för det eller starta ett nytt facebookkonto och kontakta henne visa det. 

Givetvis använde han sig av alla lögner han kunde för att få dig att stanna. Det är ju jobbigt att hitta en ny att ljuga för och försöka få till det med. 

Killarna som säger 'för barnets skull' tänker antagligen på om de själva vore i en sån sits att de inte vill bli avslöjade 

• Anonym (,.kl-njuilyuk)
    Anonym (Oxå nr 2) skrev 2022-04-20 19:33:52 följande:
    Nej då....De hittar nya. Hon är inte den sista. Inte jag heller. Fast nu ligger ju "min" i skilsmässa men i nästa fh kommer han vara otrogen igen. 7
    Det gör de så klart, men det är ju betydligt bekvämare med en som de haft ett tag än att behöva jaga ny. 
Svar på tråden Fick veta att jag är den andra kvinnan.