Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Fick veta att jag är den andra kvinnan.

Tja om du känner dig lurad så kan ju du fundera över hur lurad hans partner är som levt med svinet under lång tid och blivit lurad hur många ggr då? Och kommer förmodligen fortsätta bli lurad år efter år.

Du har chansen att sätta stopp för det och ge henne en chans att själv välja om hon vill fortsätta leva med ett sånt svin. Varför ger du inte henne den möjligheten?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 18:25:08 följande:

Jag har funderat jättemycket fram och tillbaka men vågar helt enkelt inte. Han påstår att dom är ?i princip separerade? och då kanske det här gör mer skada än nytta om han nu ändå är på väg att lämna. Jag ville berätta när jag precis avslutat med honom, men fick då höra av dom flesta att jag var självisk som gör det bråkigt mellan dom och att det kommer drabba dottern värst. Det fick mig att backa och därefter har jag tappat modet till att berätta. Förmodligen för att jag gått och blivit helt deprimerad under den gångna månaden och inte har någon ork till bråk. Kanske hittar dom tillbaka till varandra när jag inte finns i bilden. Eller jag vet inte.. Vill helst bara glömma hans existens.

Och du förstår inte själv hur motsägelsefullt det är att skriva... han påstår ditten och datten när du redan VET att han är en lögnare utan samvete?

Du skriver ju själv i din trådstart att han är en lögnare som ljugit för dig från första början och fortsatt göra så under 6 månader, men på nåt sätt tror du ändå att det han säger om sin fru är sant?

Vad andra säger om att du skulle vara självisk om du berättar är inget annat än ren BS och kommer förmodligen från människor som själva varit otrogna eller legat med upptagna män/kvinnor. De allra allra flesta som blir bedragna vill veta och om du tänker efter lite själv så förstår du väl själv att det är ganska självklart, vem vill leva i en lögn med en snubbe som bedrar dig med den ena efter den andra år efter år? Skulle du själv vilja leva så?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 18:45:17 följande:

I början är jag avslutade med honom så gav alla omkring mig rådet att inte berätta för att det kommer skapa osämja mellan dom och det kommer påverka barnet. Jag lät bli att berätta och under den här månaden som gått så har jag tappat modet. Ifall hon någonsin frågar så kommer jag att berätta men vågar inte kontakta henne.
    Har försökt blocka honom också några gånger men klarar av det i 2-3 dagar och tar bort blocken. Då har han alltid smsat och frågat hur jag mår osv. Nu har vi dock inte haft kontakt på en vecka och det sista vi sa var att vi ska ses nästa vecka på den sedan innan inbokade resan och säga hejdå. Vet innerst inne att det är idiotiskt och självplågeri men samtidigt så skulle det vara skönt med ett avslut och ett hejdå som inte är bråkigt och kaotiskt. Usch jättejobbigt detta. 

Rådet du fick var rent BS av människor som inte har en aning om vad de pratar om. Frågar du människor som varit i hans frus situation så kommer 9 av 10 svara att de hade velat veta. Och att påstå att det kommer påverka barnet är ju ren BS det med för det är ju inte att du säger sanningen som orsakat problemen det är hans svinaktiga beteende. Det resonemanget är lika korkat som att säga att det är journalisten som avslöjat en korruptionsskandal som orsakat skandalen, inte de korrupta svinen.

Det där med att det skulle vara bra med ett avslut och ett hejdå är ju bara  självlögner för vad det egentligen handlar om är att du vill träffa honom igen men du säljer in det hos dig själv som att du bara vill ha ett avslut... för du vet ju själv att du inte behöver träffa honom för att be honom dra åt helvete, eller hur?

Och så länge du fortsätter lura dig själv så kommer du fortsätta sukta efter honom... du sätter liksom bojan på dig själv.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 18:48:11 följande:

Men va? Vad skumt att han avslutade dig om dom ändå separerade. Jag kommer aldrig förstå mig på logiken hos såna människor. Högst oklart. Tror att jag kanske struntar i resan. Eller ska iallafall försöka finna kraft till det så gott jag kan. Det känns inte bra trots att jag skulle vilja ha ett ?fint? avslut. 

Men vadå ett fint avslut, det finns ju inget fint i er relation öht?

Du blev LURAD in i det av ett svin som fullkomligen skiter i både sin fru, sina barn och dig. Allt ni gjorde var ett vidrigt svek mot både dig och hans familj. Vari ligger det fina och vackra i det?

Du får er relation att låta som nån fin romantiskt fling utan lögner och svek. Det är det inte.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 19:05:16 följande:

Jag hade velat veta såklart. Jag ångrar mig nu att jag inte bara sa det då direkt när jag avslutade med honom när jag var mer arg än ledsen.Nu känner jag mig för låg och deppig för att klara av det. Oroar mig jättemycket för att hon ska bli arg på mig. Han kommer ju definitivt att börja hata mig när jag berättar för henne och jag orkar inte med att båda dom eventuellt kanske kommer ge mig skit, ilska och hat. Inte just nu iallafall. Just nu går all min energi till att inte bryta ihop och gråta på jobbet på dagarna. När jag kommer hem så ligger jag mest och gråter och tänker. Skulle dessutom hon komma och ge mig en massa ilska så skulle jag krascha. 

Det är väl klart att folk som honom inte vill bli avslöjade och blir sura när någon avslöjar dem. De vill ju kunna fortsätta göra som de vill.

Men samtidigt blir det ju lite lamt när du säger att du känner empati för hans fru och pratar om "vad han gjort mot oss kvinnor" men väljer ändå att låta honom fortsätta lura henne som han vill.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 19:14:35 följande:

Det kanske är bäst att jag berättar för henne ändå nu när jag tänker efter. Då kommer han garanterat att hata mig och sluta höra av sig och det blir lättare att gå vidare. Då är nästa fråga hur jag berättar? Att ringa henne är en omöjlighet, klarar inte av tanken ens. Skulle bara bryta ihop.

Dessutom kommer han väl ändå påstå att jag ljuger. Kanske genom sociala medier, fast då får hon ett ansikte på mig. Det kanske blir ännu jobbigare?

Kanske bäst att skicka från ett anonymt konto. Eller ska jag ens berätta?
    Mina killkompisar tycker alla att jag inte ska berätta för barnets skull, hälften av mina tjejkompisar tycker att jag ska berätta och hälften tycker att jag ska Skita i och gå vidare för att han förmodligen ändå gör bort sig med någon annan förr eller senare. 

Kul ändå att alla killar helt plötsligt blir så engagerade i barnen när det kommer till något sådant. 

Hans argument till varför han inte lämnat helt är att han kanske inte får träffa sin dotter lika ofta då. Nu när jag tänker efter så träffade han ändå henne bara typ varannan helg då han var med mig på veckorna och varannan helg så vad är ens skillnaden. Det var alltså bara en dålig ursäkt för att skydda hans lögn ????

Du behöver inte agera psykolog eller ens ha något med dem att göra öht efter avslöjandet. Vilka problem hans otrohet orsakar är inte upp till dig att lösa. Allt du behöver göra är att låta henne veta sanningen och ge henne en chans att förhålla sig till det. Resten är upp till dem själva.

Du kan ju fråga dessa killar om de själva hade varit ok med att deras fru knullat andra snubbar i några år och vad de hade tyckt om att deras polare vetat men skitit i att säga nåt och låtit dem fortsätta bli blåsta? Det är lätt att säga "skit i det" och hitta anledningar till att låta bli att avslöja saker när det gäller andra... men när det gäller en själv nä då jävlar är det en heeeelt annan sak Drömmer

Sluta fundera på hans argument hit och hans argument dit... snubben är en lögnare...så utgå ifrån att ALLT han sagt är lögn punkt slut.
Svar på tråden Fick veta att jag är den andra kvinnan.