Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 19:14:35 följande:
Det kanske är bäst att jag berättar för henne ändå nu när jag tänker efter. Då kommer han garanterat att hata mig och sluta höra av sig och det blir lättare att gå vidare. Då är nästa fråga hur jag berättar? Att ringa henne är en omöjlighet, klarar inte av tanken ens. Skulle bara bryta ihop.
Dessutom kommer han väl ändå påstå att jag ljuger. Kanske genom sociala medier, fast då får hon ett ansikte på mig. Det kanske blir ännu jobbigare?
Kanske bäst att skicka från ett anonymt konto. Eller ska jag ens berätta?
Mina killkompisar tycker alla att jag inte ska berätta för barnets skull, hälften av mina tjejkompisar tycker att jag ska berätta och hälften tycker att jag ska Skita i och gå vidare för att han förmodligen ändå gör bort sig med någon annan förr eller senare.
Kul ändå att alla killar helt plötsligt blir så engagerade i barnen när det kommer till något sådant.
Hans argument till varför han inte lämnat helt är att han kanske inte får träffa sin dotter lika ofta då. Nu när jag tänker efter så träffade han ändå henne bara typ varannan helg då han var med mig på veckorna och varannan helg så vad är ens skillnaden. Det var alltså bara en dålig ursäkt för att skydda hans lögn ????
Du behöver inte agera psykolog eller ens ha något med dem att göra öht efter avslöjandet. Vilka problem hans otrohet orsakar är inte upp till dig att lösa. Allt du behöver göra är att låta henne veta sanningen och ge henne en chans att förhålla sig till det. Resten är upp till dem själva.
Du kan ju fråga dessa killar om de själva hade varit ok med att deras fru knullat andra snubbar i några år och vad de hade tyckt om att deras polare vetat men skitit i att säga nåt och låtit dem fortsätta bli blåsta? Det är lätt att säga "skit i det" och hitta anledningar till att låta bli att avslöja saker när det gäller andra... men när det gäller en själv nä då jävlar är det en heeeelt annan sak
Sluta fundera på hans argument hit och hans argument dit... snubben är en lögnare...så utgå ifrån att ALLT han sagt är lögn punkt slut.