• lhe3

Stå upp för sin partner

Står er partner upp för er?
    Var på en fest där killen som var värd gick på mig och sa att jag var fet och ful och ifrågasatte om jag själv tyckte jag såg bra ut. Blev förstås ledsen för det men blev även ledsen på min pojkvän som sitter bredvid och bara ser på utan att säga något. Värden är min bekant sedan 25 år och jag tog avstånd efter denna händelse. Då ringer värden till min pojkvän och småsnackar och min pojkvän har en dialog och låtsas som ingenting. Tredje gången igår där denna "värd" ger sig på mig och är elak och min pojkvän bara lyssnar på fastän jag bett om hjälp när dessa elakheter är igång.
    Hur hade era partner gjort i liknande läge och hade ni förväntat er att er partner skulle stå upp för er i en sådan situation? 

• Svar på tråden Stå upp för sin partner
  • Magical

min partner hade inte betett sig som din, iaf. Det är helt säkert. 

• Guldnovan

Min (fd) man skulle verkligen säga ifrån.  Det tror jag även övriga pv skulle gjort. 

• EmmsanBliss

Ugh fyfan hatar sånt? jag har inte varit med om de men tror inte att jag i dagsläget hade varit okej med de. Med tanke att om din partner inte säger nåt till ?värden? utan låter hen prata så om dig så har din partner minst lika lite respekt för dig som ?värden?.
    för mig är respekt extremt viktigt i en relation.

Nu känner inte jag din partner ifall han är konflikträdd eller liknande.
    Men jag kan säga att jag är det men jag hade ändå sagt ifrån om någon pratat så om någon jag känner? Jag hade definitivt sagt till om det var min partner de prata om.

• Tecum

Du har en extremt illojal och mesig pojkvän och du borde dumpa honom snarast.

Är någon av er släkt med "värden", har han någon hållhake på er eller finns det gamla konflikter mellan dig och honom? Hans uppträdande låter mycket märkligt.

Aldrig att någon skulle få säga så till min fru utan att få mothugg!

• Litorina

Jag hade blivit besviken på samtliga närvarande. Ingrep ingen alls? 

Jag hade bitit ifrån om det så var en främling det gällde. 

• lhe3

"Värden" är en bekant som jag känt sedan jag var typ 12 år. Våra vägar har korsats genom åren då vi bor i ett mindre samhälle där de flesta känner varandra. Han har alkoholproblem och detta sades på fyllan. Vi har inte umgåtts mer än sporadiskt, träffats lite här och där men på det senaste flyttat närmre varandra på orten och då har det blivit naturligt att grilla ihop, ta en kaffe ihop o.s.v. 
    "Värden" är ingen som jag kommer skicka julkort till i år i alla fall Flört 

Hur som helst, på fyllan eller ej, säger man inte något sådant till någon framför flera andra. Och nej, det var ingen annan i sällskapet som sade något utan tyckte väl att han var oförskämd. Även om min pojkvän inte sa något där och då hade han ju kunnat föreslå att vi kunde gå hem eller annat. Känner bara att igår var tredje gången gillt värden gav sig på mig och pojkvännen står handfallen och tittar på medan jag mår dåligt. Det är en så hemsk känsla att ta alla strider själv när han har sett så nära hur illa behandlad jag blivit. Får inse att lämna fort som fan är nog det enda alternativet här. Gissar väl att det fega beteendet aldrig kommer gå ur. 

• skolios
    lhe3 skrev 2022-04-20 17:44:16 följande:

"Värden" är en bekant som jag känt sedan jag var typ 12 år. Våra vägar har korsats genom åren då vi bor i ett mindre samhälle där de flesta känner varandra. Han har alkoholproblem och detta sades på fyllan. Vi har inte umgåtts mer än sporadiskt, träffats lite här och där men på det senaste flyttat närmre varandra på orten och då har det blivit naturligt att grilla ihop, ta en kaffe ihop o.s.v. 
    "Värden" är ingen som jag kommer skicka julkort till i år i alla fall  // Flört 

Hur som helst, på fyllan eller ej, säger man inte något sådant till någon framför flera andra. Och nej, det var ingen annan i sällskapet som sade något utan tyckte väl att han var oförskämd. Även om min pojkvän inte sa något där och då hade han ju kunnat föreslå att vi kunde gå hem eller annat. Känner bara att igår var tredje gången gillt värden gav sig på mig och pojkvännen står handfallen och tittar på medan jag mår dåligt. Det är en så hemsk känsla att ta alla strider själv när han har sett så nära hur illa behandlad jag blivit. Får inse att lämna fort som fan är nog det enda alternativet här. Gissar väl att det fega beteendet aldrig kommer gå ur. 

Du har tyvärr rätt. Fegheten kommer han aldrig bli av med är min erfarenhet. 
  • Tow2Mater

Biter du inte ifrån själv? "ja, ja, du är ju inte så himla snygg själv med de där öronen" eller nåt liknande?

• lhe3

Absolut biter jag ifrån själv. Händelsen på festen kom så plötsligt och just då vid händelsen blev jag bara så chockad och ledsen så jag reagerade med att bli ledsen istället för att bli förbannad. Jag sa ju till och klippte banden men det hade varit skönt om den man varit tillsammans med hade kunnat visa stöttning.

• lhe3

Det är inte Will jag söker utan lite vanligt jävla hyfs där ens partner inte bara sitter och lyssnar och ler när en annan man ger sig på mig. Ville därför skriva av mig för att kanske få mod att lämna inte för att få en kommentar om vilken annan man skulle vara rätt för mig. Tycket det är en rätt jobbig situation och ville ha råd och stöd av andra då jag uppenbarligen inte får det hemma. 

• skolios
    lhe3 skrev 2022-04-21 08:03:26 följande:

Det är inte Will jag söker utan lite vanligt jävla hyfs där ens partner inte bara sitter och lyssnar och ler när en annan man ger sig på mig. Ville därför skriva av mig för att kanske få mod att lämna inte för att få en kommentar om vilken annan man skulle vara rätt för mig. Tycket det är en rätt jobbig situation och ville ha råd och stöd av andra då jag uppenbarligen inte får det hemma. 

Vad säger din kille om saken?
  • lhe3

Skolios, han säger att jag ger mig på honom och att han alltid gjort det bästa för mig, alltid ställt upp och stöttat. Försöker få honom till att förstå att det är just denna specifika handlingen jag menar men han säger att jag är elak, att jag borde stötta honom mer i andra saker m.m. Vi kommer inte till kärnan. I frustration igår sa han att han skulle ringa till killen och ta ett snack med honom. Frågade idag om han gjort det men fick inget svar så det är förmodligen inte gjort. 

• skolios
    lhe3 skrev 2022-04-21 17:42:26 följande:

Skolios, han säger att jag ger mig på honom och att han alltid gjort det bästa för mig, alltid ställt upp och stöttat. Försöker få honom till att förstå att det är just denna specifika handlingen jag menar men han säger att jag är elak, att jag borde stötta honom mer i andra saker m.m. Vi kommer inte till kärnan. I frustration igår sa han att han skulle ringa till killen och ta ett snack med honom. Frågade idag om han gjort det men fick inget svar så det är förmodligen inte gjort. 

Han ljuger för dig och han kommer aldrig våga ta konflikter.
Svar på tråden Stå upp för sin partner