• Tom Araya

Hur länge har ni samlag?

Anonym (J) skrev 2022-04-19 12:32:39 följande:
    Hur länge har ni samlag?

räknar Bara kuken i fittan Och inte förspel och annat typ av sex. vet att ingen tar tid, men uppskattningsvis hur länge? Jag och min man har sex samlag i typ 15 min utan nån paus 

Jag gissar på att det oftast är ca 5-15 minuter med allt runtomkring oräknat.

Om man pausar mer än att bara byta ställning eller köra hand- eller munjobb en stund, så är det ju ett andra knull, inte samma enligt mig.
  • Tom Araya
    Anonym (Snäckan) skrev 2022-04-19 15:50:53 följande:

30-45 minuter penetration. Gärna ett par omgångar. Gäller att ha rätt karl till detta. Träffat 2 killar som kunde och ville köra flera omgångar på raken.

Alltså inte ett oavbrutet samlag på 30-45 minuter!?
  • Tom Araya
    Anonym (J) skrev 2022-04-19 12:47:35 följande:

Varför vill man ens ha sex så kort tid?? Förstår verkligen inte 

Det står inget om att ha sex så kort tid. Frågan i trådstarten rör enbart tidslängden på penetrerande sex utan paus.

Om man har haft sex i två timmar, med en massa smek, pull, oralt mm och kanske t.o.m. pauser för att dricka, röka, kissa e.t.c. så har man ju inte knullat i två timmar i sträck, utan kanske 3 x 10 min + en massa annat.
  • Tom Araya
    Tompa2022 skrev 2022-04-20 10:15:05 följande:
    Det är just det där med ditt uttryck som gör att jag inte tror att du har förstått det här. Det är inte så att man bara ligger och gnider i timmar, det finns ingen normalt funtad människa som skulle vilja, eller få glädje att göra det. Det vore lika erotiskt som att sitta och äta gröt i flera timmar.

Gör man sex till en mekanisk aktivitet där olika faser ersätter varandra enligt något slags oskrivet manus och kan klocka varenda delaktivitet, så har man fullkomligt dribblat bort sig och till sist kommer man att tappa all lust.

Men det är helt riktigt, kvinnor har inte lubrikation hur länge som helst, så som män inte heller har oavbruten erektion i timmar. Det kommer och går. Man kan stanna upp och göra något annat ett tag. Bara kramas, kela och mysprata och kanske smeka varandra på ett icke-direkt sexuellt stimulerande sätt. Massera nacken, borsta håret med fingrarna, skriva bokstäver med fingrarna på huden och låta den andra gissa vad man skriver. Det kan då tända till, så kanske man kan gå över till någon slags sexuell aktivitet om man vill.
    Fast då har man ju inte knullat EN GÅNG utan flera gånger.
    TS fråga rörde ju hur länge ETT SAMLAG pågår, utan pauser, utan smek, pull, oralsex, eftermys e.t.c.
  • Tom Araya
    Anonym ((V)) skrev 2022-04-22 19:37:10 följande:

Vi har penetrerande sex mellan 20-40 minuter. Ofta någon paus men skulle tro att sammanlagd tid ligger däromkring. Ofta oralt och smek i någon form utöver det. Om vi har sex 20-30 minuter allt som allt kallar vi det för snabbis. Ibland har vi sex i två timmar utan att någon kommer. Penetrerande halva tiden ungefär. Ibland har vi sex i 20 minuter och båda kommer. Det händer att vi inte har penetrerande sex alls utan bara oralt och smek men det är ganska sällan ändå. 

Alltså är inga av dina tidsangivelser relevanta som svar på TS fråga.
  • Tom Araya
    Anonym ((V)) skrev 2022-04-22 22:34:56 följande:
    Men får man ens byta ställning med ts frågeställning?
    Jag tycker det är tydligt att det är pauser och annan typ av sex än vaginal penetration som ska räknas bort. Det står inget om ställningsbyte, vilket är logiskt då det inte handlar om någon tid av betydelse.
Svar på tråden Hur länge har ni samlag?