• Josefin Hällqvist

Köpa morgonrutinsbox

Skulle du kunna tänka dig att köpa en stilren morgonrutinsbox med cirka 8 produkter som bland annat hudvårdskräm tandborste+tandkräm vitaminer kaffe/te och mycet annat. För ett månadspris av cirka 269 kronor i månaden som prenumeration. Detta är tänkt ska räcka i cirka 30 dagar och ska ha en snygg design.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köpa morgonrutinsbox
  • Anonym (Lm)

Känns tyvärr bara som en onödig extraförpackning. Den stilrena boxen har man ingen nytta av eftersom innehållet inte kan förvaras i det, kaffe/te har man inte i badrummet och tandkräm har man inte i köket.

Kaffe för en stordrickare för 30 dagar tar betydligt mer plats än tandkräm, så boxen skulle vara fylld med väldigt mycket kaffe jämfört med de mindre sakerna, alternativt alldeles för lite kaffe om volymen på boxen inte ska bli för stor.

Och hudvårdskräm och kaffe är jag personligen väldig noga med vilka märken jag köper av, så boxen skulle behöva ha många alternativ för innehållet. Jag tror att man inte kan göra någon vinst på det, så tyvärr tror jag inte på affärsidén.

• Anonym (E)

Som personen ovan säger så finns flera av kategorierna i så många sorter att ens egna preferenser antagligen inte skulle stämma ihop med vad som var i boxen.

Dyrare än vad man tror för produkter även med inköpspris så vill man gå plus blir det inte mycket produkt.

• Anonym (Q)
    Josefin Hällqvist skrev 2022-04-18 15:50:00 följande:
    Köpa morgonrutinsbox

Skulle du kunna tänka dig att köpa en stilren morgonrutinsbox med cirka 8 produkter som bland annat hudvårdskräm tandborste+tandkräm vitaminer kaffe/te och mycet annat. För ett månadspris av cirka 269 kronor i månaden som prenumeration. Detta är tänkt ska räcka i cirka 30 dagar och ska ha en snygg design.

Jag tror det är svårt att få någon vinst i detta. Är man singel, ja då räcker ju prylarna förhoppningsvis. Men de som har partner och/eller barn måste ju ändå handla vissa av varorna.
    Du ska alltså köpa in snygga boxar, fylla med produkter, frakt, lön, arbetsgivaravgif för 215 kr per box? Momsen är ju 20% och den får du inte behålla, så din omsättning blir 215 per låda.

Vilka märken ska du tillhandahålla?
Svar på tråden Köpa morgonrutinsbox