Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

BIM Maj 2022

Emzor1 skrev 2022-05-12 08:25:04 följande:

Fyrklövern: ja det är roligt! Jag vet inte om det är samma för alla, men med mitt mf blev plusset aldrig helt starkt - det syntes klart och tydligt men hcg gick aldrig uppåt.. så när jag tog ett test då två dagar senare var det exakt likadant, den här gången ökar det tydligt Glad Det är som du säger lite nervöst med att testa tidigt, man blir ju så orolig att det inte ska stanna kvar, men samtidigt får man nog försöka tänka att man väntar barn och inte missfall Hjärta

Linaaaag: STORT GRATTIS! Vad fantastisktHjärta Jag kan absolut inte säga att jag förstår då jag bara har haft ett mf och väldigt tidigt, men jag har försökt lägga testerna åt sidan nu. Jag har tagit 4 tester och sett ökning på alla så försöker sätta mig in i det jag skrev ovan, att jag väntar barn och inte missfall {#emotions_dlg.flower} Kanske kan du prata med bm och få lite tips och trix som kan hjälpa mot din oro?

Mitt var väldigt svagt först och blev lite starkare, sen stannade det av helt. Jag blev orolig men slutade testa, sen kom blödningen efter några dagar så klart. Tufft det där att fortsätta testa, man vill veta fast samtidigt inte. Men ja du har så rätt, är man gravid så är man :) då får man försöka glädjas och bara tänka positivt. 

linaaaag skrev 2022-05-11 23:36:05 följande:

Hej . 

idag -3 BIM plussade jag äntligen !!! Är överlycklig men samtidigt livrädd för har 3 missfall i bagaget. 

Jag vet knappt hur jag ska hantera detta . Oron och ångest över att det ska gå fel igen ? men samtidigt så lycklig ! 

Stort grattis Lina! Jag förstår också oron. Försök att fokusera på lyckan och om du har svårt att släppa oron så finns det hjälp att få, prata med din barnmorska :) Kram och lycka till! <3

• Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-12 23:45:54 följande:
    Jag är 4-5 dagar efter ÄL, också tidigt för att testa men kunde inte låta bli. Köpte cb digital som jag tänkte testa på söndag. Är det för tidigt kanske? Mina symtom har varit grova idag, speciellt molande mensvärken som har hållit hela dagen. Är ganska säker på att jag inte är gravid tyvärr men förstår inte dessa symtom. Hur är de så grova haha 
    Det är nog lite tidigt, ägget fäster efter 5-6 dagar och sen tar det en eller två dagar för hcg att upptäckas i urinen. Det testet du la upp, var det testa tidigt? Du tog det bara nån dag efter ägglossningen om jag räknar rätt. Borde inte kunna visa så tidigt, men hoppas att du är gravid ändå :) symtomen är riktigt lovande, kanske är det livmodern som expanderar om ägget börjar ta fäste :) CB digital verkar vara de mest pålitliga enl min erfarenhet, det visade trots att jag hade knappt synbart test på vanlig sticka. Det är många test som visat svaga linjer men det inte varit något annars. Det finns en chans att det digitala kan visa på söndag, då är du äl +7 eller 8. Om du inte vill slösa det så tidigt kan du testa med något tidigt test så länge och vänta nån dag till :)
  • Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-13 11:11:20 följande:

Precis tog testet två dagar efter ÄL, dock är jag lite osäker på när det var ÄL eftersom jag tog ut min p-stav i april, men enligt appen så är hade jag ÄL då och vi myste under hela min fertila vecka. 

Testet jag la upp var tidigt test. Jag ska nog göra som du säger, ta ett billigt tidig rfsu test på söndag och se innan jag använder cb. Hur håller man sig sysselsatt och tålmodig? Hjälppppp. Har haft konstant molande värk i flera dagar. 

Då kanske ägglossningen var tidigare ändå :) så spännande! 
    Önskar jag kunde svara på det, själv tycker jag att tiden står still nu! 
  • Fyrklöverns
    Fagelfri skrev 2022-05-13 18:31:46 följande:
    Hej alla! Vill någon hjälpa mig att tolka ÄL-test?

jag har tagit hela veckan. NC säger jag borde ha ÄL på söndag och denna månad testar vi ÄL-tester för första gången också. I förrgår och idag var svaga test-streck dvs. Negativt. Igår var det starkt men oklart om det är Linda starkt som kontroll-strecket? jag och mannen är oense om det är positivt eller ej?

iom att det blev svagare idag så borde ju peaken då varit igår? igår hade jag också väldigt ÄL-smärta så jag fick använda vetekudde. Någon rutinerad testare där ute? Bifogar gårdagens bild.
    Jag får aldrig starkare streck än så, så för mig har det varit positivt när det är så starkt. Det brukar vara svagt både dagen innan och dagen efter så det är så jag vetat att det är positivt. Tempen bekräftar sedan alltid att jag haft ägglossning. Det beror på så många faktorer, peaken kanske var en halvtimme innan eller efter att man testade. Det kan bero på att man tagit ett extra glas vatten eller inte kunnat hålla sig tillräckligt länge. Så jag tycker att du ska tolka det som positivt, särskilt eftersom du hade ägglossningssmärtor också. 
  • Fyrklöverns
    Fagelfri skrev 2022-05-13 19:25:31 följande:
    Tack snälla för svar! Googlade runt på internet sen haha och testlagret hade lite jämförelsebilder så antar jag ska tolka det positivt då :) brukar du få starka tester en eller två dagar? Var ju lite starkare men inte lika starkt i onsdags med och lite värk då också. Sen igår var då der betydligt starkare och superont haha
    Det var så lite :)
    Ibland har jag starkt i två dagar, då är det lite svårare att tolka ägglossningen, ibland kom den på den andra stegringen eller dagen efter när testet är negativt igen. Då hjälper tempen till att tolka. Men ligger man båda dagar och dagen efter så har man prickat ägglossningen oavsett :) 
  • Fyrklöverns
    Rosahimmel86 skrev 2022-05-14 06:43:50 följande:

Hej på er 
    Här kom mensen 6 dagar tidigt denna gången 
    Den gjorde samma sak förra månaden 
    Jag vet inte vad som har hänt för såhär har det aldrig varit innan 
    Tyvärr blev det ju inget plus för mig i maj, jag hann inte ens testa mig.
    Nästa månad är mannen bortrest så vi får prova i juli igen.

Hej,
    Vad tråkigt och lite märkligt. Har du börjat med några nya kosttillskott de senaste cyklerna? 

Att satsa på juli gör att ni kan få en vårbebis 2023 :)

• Fyrklöverns

Vi ska iväg på ett glas bubbel hos grannarna så jag ville testa på äl +11 om jag kan ta ett glas. Fick ett svagt plus på Clearblue rapid detection, se bild, men inte gravid på CB digitala. Någon som fått falskt positivt på rapid detection? Någon som vet om det är känsligare än det digitala? 

• Fyrklöverns
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-21 20:06:05 följande:
    Jag har aldrig använt rapid detection tyvärr. Tog du ett nytt test idag? Tänker att ett positivt test alltid är positivt.

Grattis!! Hjärta

Antar att det är det som är det vanliga cb, har inte använt sådana tidigare.
    Jag testade inte idag utan väntar till imorgon, tänker att jag ger det en extra dag så att hormonnivån kan bli högre. 

Men gud tack <3 Jag hoppas att det första stämde och att det bara var lite för låg nivå för det digitala. Livrädd för att testa imorgon, men men, det finns bara två utfall.

• Fyrklöverns
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-22 16:00:11 följande:

Håller tummarna för dig imorgon!

jag har BIM på onsdag men har också tänkt att ta ett test imorgon faktiskt. Hade lite liten blodstrimma i fredags och känt att något varit annorlunda i kroppen sedan dess. Svårt att sätta ord på vad. Inte alls de vanliga symtom jag brukar inbilla mig, utan mer att jag håller på att bli sjuk. som feberkänsla i kroppen. Kan det vara ett symtom? Skrattande

Åh så spännande! Tidsmässigt stämmer det ju med nidblödning :) håller tummarna! <3
  • Fyrklöverns

Det blev ett riktigt plus idag! Chockad och orolig med tanke på missfallet. Började gråta och hade svårt att vara glad först. Men nu har chocken lagt sig något och vi försöker tänka positivt. Allting händer av en anledning och jag kan inte påverka utfallet ändå. Hoppas det blir en liten bebis denna gången :)

• Fyrklöverns
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-22 18:19:00 följande:
    Åh vad roligt! Stort grattis!?!
     Tack fina <3
  • Fyrklöverns
    lipa3646 skrev 2022-05-26 09:30:28 följande:

Hej 
    finns det en bf tråd till denna tråd Glad

BF januari 2022 finns :) grattis och välkommen dit
Svar på tråden BIM Maj 2022