Inlägg från: Cykelhjul |Visa alla inlägg
  • Cykelhjul

BIM Maj 2022

Det går inte att citera :) 

Jag tänker som du sockerbulle1. Man vill ju göra allt för att optimera sina chanser och står över alkohol och liknande för man vet ju aldrig, tänk om? Men det tar energi också att gå i det där tänk om limbot. Blir det inget denna månad så tänker jag fasiken försöka släppa dom tankarna och gå på events, ut och dansa och dricka vin under ljumma försommarkvällar :) 

• Cykelhjul
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-23 16:19:54 följande:

För mig blev det totalt blankt imorse :( 

BIM-2 nu, kanske för tidigt. Eller så är symtom bara inbillning.  Ska vänta till BIM och endast ta test om mens inte kommit och tempen fortsätter vara hög?

Åh vänta till BIM och ta nytt test <3

Enligt en app så hade jag BIM 23/5, enligt en annan så har jag BIM 27/5. Så min mens är beräknad i dagarna också. Jag fick också ett negativt test för några dagar sedan, men hoppas man bara testade för tidigt. 

Jag har också en del symptom, så hjärtat hoppas ju. Men rent logiskt så vet jag det förmodligen är Proveran eller kommande mens :( 

Håller tummarna dock vi får ett plus i dagarna! 

• Cykelhjul
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-24 12:58:10 följande:

Åh håller verkligen tummarna för oss båda två nu. 

Har fortsatt hög temp, men varken känsla att mensen är på väg eller att det kommer bli plus. Är tempen hög imorgon med blir det ett test. Tyvärr rätt inställd på att mensen kanske är lite sen bara. När ska det bli vår tur? 

Provera känner jag inte till. Är det något tillskott?

Jag har aldrig tempat, men får man förhöjd temp vid mens/grav? Jag har heller inte någon känsla utan det känns lite som ett vakuum just nu. Vågar inte riktigt tro och bli besviken.

Provera är tabletter med syntetisk progesteron i sig som ska hjälpa vid mellanblödningar. Och dom har ju biverkningar som påminner om graviditetssymptom haha så jag ska försöka stå ut och inte testa allt för tidigt  

• Cykelhjul

Sockerbulle1

Åh det visste jag inte! Kanske tur jag inte visste det för annars hade jag suttit med tempen hela tiden medan jag väntar på mensen haha.
    Jag tror jag kommer vänta till fredag, annars kommer jag bli alldeles för nedstämd innan jobbet. Ena appen säger BIM på fredag och då bör väl rfsu vanliga stickor kanske visa om det skulle vara något.

När tänkte du testa? :)

Fagelfri 

Jag började den här månaden också :D jag fick dom förra månaden men vågade inte börja kuren då, jag läste att dom kan stoppa ÄL om man tar dom innan ÄL har skett. Så den här månaden började jag inte på dag 14 som läkaren sa till mig för jag hade inte känt av någon ÄL då. Jag har  bara ätit tabletterna i 6 dagar , tog sista igår och ska släppa fram mensen nu. Jag är helt ärligt skiträdd för att tabletterna ska stjälpa mer än hjälpa. Men jag har inte haft mellanblödningar på samma sätt denna månad, superskönt som sagt!

Åh samma här! Jag är så nedstämd, har konstant en gråtklump i halsen som vill explodera. Tex vill jag börja gråta nu för att du känner likadant och jag inte är ensam haha
    Mår du också illa av tabletterna och halsbränna?

• Cykelhjul
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-24 19:50:39 följande:

Fågelfri: jag har också varit väldigt varm senaste 6 dagarna, nästan känt mig febrig även i kroppen och huvudet. Tung liksom, men troligtvis ingenting trots det. 

cykelhjul: Har BIM imorgon och ska även på aw, så kommer ta ett test på morgonen om inte tant röd dyker upp före. Vet inte riktigt vad jag känner kring det nu. 

En kanske dum fråga, hur vet man att det är mellanblödning och inte nidblödning? Får man proverà utskrivet av läkare?

Åh ta ett test och skriv sedan hur det går! Jag såg testet ligga där i badrummet nu när jag duscha, jag lär nog ta imorgon också, kan inte hålla mig samtidigt vågar jag inte hoppas för ena hjärnhalvan säger  "gud så onödigt, du är ju inte gravid" och den andra lever på hoppet haha

Provera får man utskrivet av läkare. Jag vet faktiskt inte skillnaden, jag tror varje månad att det kanske är en nidblödning eller blödning pga ÄL så googlar jag och hamnar i en familjelivstråd :D 

Det är verkligen frustrerande när man inte vet varför och vad som händer i kroppen. 
  • Cykelhjul
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-25 07:08:51 följande:

Idag är det BIM. Testet var totalt blankt :( inte en enda skugga ens. Dock hade tempen ökat ytterligare, vilket känns konstigt? Borde sjunka och inte öka idag. 

Känner varken symtom för att mensen är på väg eller att jag är gravid idag. Känns hopplöst och är så besviken idag :(

Jag loggade in för att skriva precis samma sak! :( Totalt blankt och inte en antydan till skugga eller streck. Dock ont i brösten, drar i magen och idag är jag supervarm, jag tänkte på det du skrev igår om temphöjning. men det kanske är mensen som är på G Gråter 

Jag känner som du, fasiken så besviken :(  

• Cykelhjul
    Fagelfri skrev 2022-05-24 22:18:37 följande:

Cykelhjul: jag har inga symtom av tabletterna förutom att jag slapp blödningar. Dock råkade jag börja en dag för sent sen åkte jag igår på tjänsteresa utan tabletterna så fick sluta ta dem typ 3 dgr för tidigt så ingen lyckad omgång hehe 

Vad skönt! Jag har blivit finnig, gråtig, halsbränna och illamående. Blankt gravtest så nu är det bekräftat det är ifrån tabletterna. Men som sagt det är ju skönt att inte blöda hela tiden. Trots att vi slarvat med tabletterna så verkar dom ju jäkligt effektiva iallfall :) 
  • Cykelhjul

Sockerbulle1 
    Så tråkigt!  :(
    Nästa månad är kanske vår tur, min mens är på G, har börjat mellanblöda vilket brukar vara ett tecken på att det kommer inom kort, idag eller imorgon  :( 

• Cykelhjul

Anviva och Rosen -  vad tråkigt! Men ännu är hoppet inte ute <3

Blir det så ni får mensen så måste vi alla följas åt i nästa grupp, så skönt att kunna ventilera och hoppas tillsammans!  :) men håller tummarna ni får plus till helgen!

• Cykelhjul

Jaha nu kom även min mens.. fan en liten del av mig trodde nog det kunde vara något trots allt. Men icke. Det blir att gråta en skvätt och hoppa över till nästa tråd  :( 

• Cykelhjul
    anviva skrev 2022-05-27 13:44:26 följande:

Kram på er Rosen och Cykelhjul! <3 Jag har BIM på tisdag som sagt och fick ett svagt svagt streck imorse.. men vågar inte ropa hej än. Är väldigt rädd för kemisk graviditet så att mensen ändå dyker upp.. Ska fortsätta testa de kommande dagarna och se om det blir starkare. Men nu misstänker jag att jag är ensam kvar här i denna grupp haha så jag vet inte vem jag skriver för. Men, men :) 

Tack! <3 
    Hoppas verkligen ditt streck är äkta och fortsätter bli starkare!  Jag är kvar så fortsätt skriva, jag vill veta hur det går :D 

Min mens har övergått till bruna flytningar trots mensvärk, kanske beror det på proveran. Men kanske får ta ett test imorgon och döda det sista hoppet man har kvar i kroppen haha 

• Cykelhjul
    anviva skrev 2022-05-29 09:41:23 följande:
    Tack cykelhjul! Vad fin du är! <3 Hur gick det för dig sen?

Jag sov borta igår så tog inget test då, men tog ett nu och... Det är positivt! Ett rätt så starkt streck med testlagret och klart och tydligt "Gravid" med clearblue. Jag är helt i chock. BIM på tisdag. Vad som helst kan hända. Men just nu är jag gravid. Galet.

Hoppas verkligen att du får det där plusset snart cykelhjul, och alla ni andra. Hejar på er! <333
    Men gud! Grattis!! Det måste vara en otrolig känsla att äntligen få det där plusset <3
    Har du berättat för din partner än? :D 

Jag fick inget pluss, men vi får köra på nästa månad, en vacker dag hoppas jag det där plusset kommer för även mig :D 
Svar på tråden BIM Maj 2022