Inlägg från: Fagelfri |Visa alla inlägg
  • Fagelfri

BIM Maj 2022

1/5 Paeonia123

1/5 augusta0
    2/5 Fagelfri 8e försöket. 34 år. 2a barnet,1a gemens.
    5/5 millionvoices
    5/5 pepsin
    15/5 emzor1
    28/5 Rosahimmel

hmm jag är säker på att jag la in mig i en annan BIM-tråd för maj, undrar om det blivit två?
  • Fagelfri
    mensen kom så uppdaterar med nytt datum. Blä :(
    1/5 Paeonia123
    1/5 augusta0
    2/5 Ringingrid 
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    2/5 Eal92 1:a försöket 2:a barnet
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    15/5 emzor1
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet
    28/5 Fagelfri 9e försök. 34 år. 2:a barn, 1a gemensam.
  • Fagelfri

Hej alla! Vill någon hjälpa mig att tolka ÄL-test?

jag har tagit hela veckan. NC säger jag borde ha ÄL på söndag och denna månad testar vi ÄL-tester för första gången också. I förrgår och idag var svaga test-streck dvs. Negativt. Igår var det starkt men oklart om det är Linda starkt som kontroll-strecket? jag och mannen är oense om det är positivt eller ej?

iom att det blev svagare idag så borde ju peaken då varit igår? igår hade jag också väldigt ÄL-smärta så jag fick använda vetekudde. Någon rutinerad testare där ute? Bifogar gårdagens bild.
  • Fagelfri
    Fyrklöverns skrev 2022-05-13 19:12:16 följande:
    Jag får aldrig starkare streck än så, så för mig har det varit positivt när det är så starkt. Det brukar vara svagt både dagen innan och dagen efter så det är så jag vetat att det är positivt. Tempen bekräftar sedan alltid att jag haft ägglossning. Det beror på så många faktorer, peaken kanske var en halvtimme innan eller efter att man testade. Det kan bero på att man tagit ett extra glas vatten eller inte kunnat hålla sig tillräckligt länge. Så jag tycker att du ska tolka det som positivt, särskilt eftersom du hade ägglossningssmärtor också. 
    Tack snälla för svar! Googlade runt på internet sen haha och testlagret hade lite jämförelsebilder så antar jag ska tolka det positivt då :) brukar du få starka tester en eller två dagar? Var ju lite starkare men inte lika starkt i onsdags med och lite värk då också. Sen igår var då der betydligt starkare och superont haha
  • Fagelfri

Jag har med sen BIM denna månad. tiden sniglar sig fram. Men börjar tyvärr ställa mig in på att det inte tar sig denna gång heller. Så segt! Orkar knappt bli ledsen när jag tänker på det, kanske börjar man acceptera att det kommer ta tid? fast sen när mensen kommer blir jag alltid ledsen ändå?

håller tummar och tår för oss!

• Fagelfri
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-19 16:32:41 följande:

Ellamaja: Absolut syns det, grattis!!

Har en lite känslig fråga kanske. Hur tänker ni kring alkohol under cykeln? Känns lite ?fel? att dricka mellan ÄL och BIM. Samtidigt som det känns jobbigt att leva i något jag-är-eventuellt-gravid denna månad. Har blivit rätt många sådana månader nu och det känns nästan lite dumt att inte kunna unna sig? Hur tänker ni?

I början avstod jag typ alkohol brie och ost i slutet av cykeln ifall att. Nu orkar jag inte leva så mer så jag ser det fritt fram att dricka vin osv tills mensen uteblir hehe. Är dock ingen stordrickare som dricker särskilt ofta eller stora mängder. Men tänker inte dricka vatten på tillställningar för att jag kanske är gravid om en vecka. 
  • Fagelfri
    Cykelhjul skrev 2022-05-24 13:18:37 följande:

Jag har aldrig tempat, men får man förhöjd temp vid mens/grav? Jag har heller inte någon känsla utan det känns lite som ett vakuum just nu. Vågar inte riktigt tro och bli besviken.

Provera är tabletter med syntetisk progesteron i sig som ska hjälpa vid mellanblödningar. Och dom har ju biverkningar som påminner om graviditetssymptom haha så jag ska försöka stå ut och inte testa allt för tidigt  

Tar du också provera? Testar mina för första gången denna månaden. Var väldigt skönt att slippa mellanblödningar för en gångs skull. Men nojig tabletterna ska försämra chansen för graviditet även om jag vet det ej är så. Hwr mens torsdag och har sen lördags varit supervarm. Svettas nästan i bara underkläder. Och grät hela lördagen utan anledning. Men är väl som vanligt ingenting
  • Fagelfri

Sockerbulle: (kunde inte citera). Mellanblödningar är något du generellt kan ha lite när som och svårt att veta vad som är vad. Men för egen del har jag alltså haft långvariga småblödningar innan mens i flera år. Kan börja blöda allt från 5-10 dagar innan riktiga mensen. Så jag tar provera för att se om blödningarna på sikt avstannar.

• Fagelfri

Cykelhjul: jag har inga symtom av tabletterna förutom att jag slapp blödningar. Dock råkade jag börja en dag för sent sen åkte jag igår på tjänsteresa utan tabletterna så fick sluta ta dem typ 3 dgr för tidigt så ingen lyckad omgång hehe 

• Fagelfri

Hopp totalt blanky testa tidigt och dippad temp. Så nu är denna månad körd Och jag får gråta en skvätt och sen ta nya tag. 10e gången gillt kanske? 

ja provera var sjukt skönt för att slippa blödningarna, mådde bättre av det.får försöka tänka att det inte påverkar fertiliteten?

hörrni tråkigt att det inte tog sig för er denna gången heller. Vi ses i nästa BIM-tråd <3

Svar på tråden BIM Maj 2022