Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

BIM Maj 2022

Emzor1 skrev 2022-05-10 08:01:25 följande:

Igår på ÄL+9 så tänkte jag att äsch jag tar ett test, jag såg att något var där men då det är otroligt tidigt att plussa ÄL+9 så försökte jag strunta i det.

Tog ett nytt imorse och samma streck dök upp igen lite starkare, jag tror jag är gravid igen! - hoppas det stannar denna gång!

Åh gud vad roligt! Vad glad jag blir! :D Tänker positivt nu! :)
  • Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-10 19:18:53 följande:
    Tack snälla! Håller tummarna för dig, hoppas verkligen att maj är din månad! :)
    Tack fina! Gud vad roligt att se ett solklart plus! Ger mig hopp :) 
  • Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-10 23:15:05 följande:

Kungsbacka: jag förstår vad du menar, fick tidigt mf förra månaden och hade egentligen lovat mig själv att inte testa tidigt.. men när jag igår började skälla ut min kille för att det luktade kattbajs i bilen så insåg jag att något inte stod helt rätt till Skäms Jag håller alla mina tummar och tår för dig och de andra tjejerna i gruppen, vill se era fina plus!

Fyrklöverns: Stort tack! Jag håller hoppet uppe för din skull också, hade varit så fantastiskt roligt att se dig plussa - det är du värd {#emotions_dlg.flower}

Tack snälla! Hoppas maj är min månad också :) <3
  • Fyrklöverns

BIM maj Första barnet verkar inte funka, flera som upptäckt det? Kan varken svara eller skriva nya inlägg. 

Ägglossningen har nu passerat, bekräftat med både stickor och temphöjning så kroppen verkar ha återställt sig direkt efter missfallet, skönt. Tänkte höra med er som också haft missfall om ni känt av ägglossningen mer efter det? Jag hade kramper i livmodern och kraftig ägglossningssmärta, mycket mer kännbart än vanligt. Direkt efter att jag ägglossade blev brösten svullna och ömma så som det kändes när jag var gravid. Tänker att det är hormonellt då jag tex fortfarande inte gillar kaffe, men det kan inte vara hcg då det är ute ur kroppen nu (testat med blodprov när jag började blöda). Någon som känner igen sig i något av det jag skriver? 

• Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-11 16:45:28 följande:
    Har också märkt det, trodde bara det var min telefon som strulade..

Jag testade inte med temp men med tester den här månaden, min ägglossning kändes mer "brett" alltså i bägge äggstockarna den här månaden jämfört med förra då det var främst vänster sida. Jag trodde inte att min kropp skulle återhämta sig så snabbt efter MF men eftersom det skedde så tidigt så kanske det inte påverkade? Annars kände jag inte av så mycket mer, men det är nog väldigt individuellt från gång till gång och individ till individ - det kanske är mentalt också? Jag hade väldigt lätt till gråt trots att HCG var ute ur kroppen, vilket jag inte brukar ha..

Så kul att du fått bekräftad äl, väntar med spänning!

Verkar vara hela tråden av någon anledning, inga nya inlägg på två dagar, jag trodde alla hade övergett den haha! 

Ja precis! Så kände jag också, i bägge äggstockar och generellt ont i nedre delen. Vad roligt att du blev gravid på första försöket efter missfallet! Bekräftar att kroppen är redo direkt, så bra och lugnande att höra :) 
    Det med lätt till gråt känner jag också igen, men det mesta börjar ge med sig. Förutom att kaffe fortfarande smakar piss, men det är nog bara bra för fertiliteten haha :)

• Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-11 19:22:47 följande:
    Haha jag funderade också lite på varför alla var så tysta :)

Åh spännande, hoppas det är ett gott tecken för dig också! Ja det är häftigt, jag är extremt tacksam över det men det är klart att oron alltid finns kvar.. Haha det är som du säger - att kaffet smakar piss kanske bara är till er fördel! När har du BIM? Är så nyfiken!
    Hoppas det! Har i varje fall haft ägglossning så den förutsättningen finns :D
    BIM är 22/5, kan knappt vänta nu haha. När är din BIM? Jag är också lite rädd över oron som kommer komma när man plussar igen, hur man ska tacklas med det. Men vi får väl tänka positivt framåt, det kommer bli så som det är menat :)
  • Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-11 20:50:29 följande:

Hej gänge!
    Första gången och första inlägget här i familjeliv. 

Har följt den här tråden slaviskt och är så nyfiken och peppad ???? min Bim är 22/5. Har ett barn och försöker bli gravid nu. Förra graviditeten gick det på första försöket och jag plussade bim-7. 
    Idag är det bim-9 och jag tog ett tidigt test pga alla symtom jag har (som för övrigt är identiska med symtomen i förra graviditeten). 

Jag inbillar mig säkert och det är lite för tidigt men ska bli spännande att testa igen om några dagar 

Jag ser ett till streck! Sjukt tidigt men håller tummarna att det är nåt! :) Vad har du för symtom?
  • Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-11 21:05:38 följande:

Molande värk, nästan som mensvärk men mer ihållande. Har ömma bröst och är otroligt trött på dagarna. Jag har behövt ta en power nap ett par gånger. Så var jag under förra graviditeten också, och jag plussade tidigt då också. 

Ser du också ett otroligt svagt streck eller hallucinerar jag?? Haha blir tokig 

Jo då det syns, du hallucinerar inte! :)
  • Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-11 22:03:15 följande:
    17/5 enligt ena appen och 15/5 enligt andra skulle jag ha haft mens**

Det är den där tiden på månaden när dygnet har 48h istället för 24 haha. 

Aha vad roligt att du plussade så tydligt så tidigt! :) Undrar om jag kommer kunna hålla mig från att testa. Jag är ju en tvättäkta testnarkoman annars haha. Blandade känslor kring att plussa tidigt igen, dels känns det som att tiden går långsamt tills det börjar hända saker och sen hinner man bygga upp en rädsla om mf igen. Men tänker att ett plus är alltid ett plus och man kan inte riktigt styra över ödet oavsett när man plussar. Sist passerade jag BIM men det hjälpte ändå inte. 

• Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-11 22:57:49 följande:

?Ett plus är alltid ett plus och man kan inte riktigt styra  ödet?.  Så fint skrivet och så sant ??

Vi har bim samma dag visst? 22/5? det ska bli kul att följa varandra och hålla tummar och tår för alla ????när ska du ta nästa test? Är osäker på när jag borde ta? 

Tack :) Vad roligt det har vi visst! När hade du ägglossning? Jag är bara 3 dagar efter ägglossning så det är för tidigt att börja testa. Brukar väl börja där runt äl+7 eller 8 då testerna ska kunna börja visa om ägget fäst. Sist plussade jag på äl+9 (BIM -5)
    Hoppas dina test blir starkare, det kan ju variera lite första veckan. Vad skönt ändå med symtom, det lindrar ju oron lite grann :)

Svar på tråden BIM Maj 2022