Inlägg från: Emzor1 |Visa alla inlägg
  • Emzor1

BIM Maj 2022

Lägger till mig själv här, plussade förra veckan men fick missfall nu i helgen..

1/5 Paeonia123

1/5 augusta0
    5/5 millionvoices
    5/5 pepsin
    15/5 emzor1
    28/5 Rosahimmel
  • Emzor1
    Paeonia123 skrev 2022-04-17 12:17:40 följande:

Vad tråkigt Emzor1. <3

Ja verkligen.. försöker tänka positivt, oftast får man ju missfall för att något inte är som det ska med fostret, hellre att jag fick det nu i v.5 en senare när man hunnit se ultraljud m.m.  Hjärta tack ska du ha förresten, maj kanske är vår månad iställetHjärta
  • Emzor1
    Paeonia123 skrev 2022-04-17 13:17:48 följande:

Emzor1: Ja men precis, barnet kanske hade allvarliga skador så det är ju bättre att det blir ett tidigt missfall än som du skriver, senare. Ja vi får hålla alla tummar och tår för att maj är vår månad :) <3

Ja men verkligen, håller med dig - maj får bli vår månad iställetHjärta
  • Emzor1

Augusta0: tack och beklagar din förlust också Hjärta som du skriver så håller även jag på att maj får bli vår månad iställetHjärta

• Emzor1
    Rosahimmel86 skrev 2022-04-18 07:10:10 följande:
    Så tråkigt med mf 
    Jag hade ett förra månaden 
    Vi får hoppas att Maj är våran månad <3
    Jag beklagar <3 Jag håller alla tummar och tår att vi alla får ett fint plus i maj som stannar! 
  • Emzor1
    Pepsin skrev 2022-04-21 19:56:40 följande:

Alltså min cykel är såå knäpp. Börjafe testa med äl-stickor i tisdags för tänkte äl skulle vara tidigast på CD 15, dvs idag. Men tycker stickorna bara blir svagare (har tagit 3 st) så isf skedde nog ÄL före cykeldag 13. Förhoppningsvis på CD 12 när vi hade sex? jaja tiden får utvisa! om äl skedde vid CD 12 tajmade vi bara in ett samlag denna gång för jag var magsjuk.. och nästa månad kommer vi inte kunna försöka få min bättre hälft är på tjänsteresa i två veckor. Så segt. 

Så hade jag förra månaden! De ökade CD 11-12, sedan blev de helt blanka? Så jag trodde jag hade missat äl, sen gick de från helt blankt till lika starkt som kontrollsträcket på en dag, det var då CD 16 som jag fick fullt utslag :)
  • Emzor1

Augusta02: jag plussade förra månaden först på äl +13 så än finns hopp! Det blev dock missfall men tvivlar på att det var därför jag plussade sent utan det beror väl på hur mycket hcg fostret utsöndrar :)

• Emzor1

Igår på ÄL+9 så tänkte jag att äsch jag tar ett test, jag såg att något var där men då det är otroligt tidigt att plussa ÄL+9 så försökte jag strunta i det.

Tog ett nytt imorse och samma streck dök upp igen lite starkare, jag tror jag är gravid igen! - hoppas det stannar denna gång!

• Emzor1
    Rosahimmel86 skrev 2022-05-10 14:43:54 följande:
    Åh vad spännande!
    Hoppas verkligen att det blir starkare 
    Jag har lite molvärk som kommer och går 
    Det brukar jag inte ha så det kanske finns en liten chans ändå att det har gått vägen 
    Hoppet är det sista som överger en :)
    Det är väl ett ganska vanligt tecken tänker jag! Hoppas verkligen du får ett starkt fint plus nu!
  • Emzor1
    Fyrklöverns skrev 2022-05-10 19:02:52 följande:
    Åh gud vad roligt! Vad glad jag blir! :D Tänker positivt nu! :)
    Tack snälla! Håller tummarna för dig, hoppas verkligen att maj är din månad! :)
  • Emzor1

Kungsbacka: jag förstår vad du menar, fick tidigt mf förra månaden och hade egentligen lovat mig själv att inte testa tidigt.. men när jag igår började skälla ut min kille för att det luktade kattbajs i bilen så insåg jag att något inte stod helt rätt till Skäms Jag håller alla mina tummar och tår för dig och de andra tjejerna i gruppen, vill se era fina plus!

Fyrklöverns: Stort tack! Jag håller hoppet uppe för din skull också, hade varit så fantastiskt roligt att se dig plussa - det är du värd {#emotions_dlg.flower}

• Emzor1

Kungsbacka: nu glömde jag även skriva att jag verkligen beklagar din kemiska graviditetHjärta

• Emzor1
    Fyrklöverns skrev 2022-05-11 15:03:12 följande:

BIM maj Första barnet verkar inte funka, flera som upptäckt det? Kan varken svara eller skriva nya inlägg. 

Ägglossningen har nu passerat, bekräftat med både stickor och temphöjning så kroppen verkar ha återställt sig direkt efter missfallet, skönt. Tänkte höra med er som också haft missfall om ni känt av ägglossningen mer efter det? Jag hade kramper i livmodern och kraftig ägglossningssmärta, mycket mer kännbart än vanligt. Direkt efter att jag ägglossade blev brösten svullna och ömma så som det kändes när jag var gravid. Tänker att det är hormonellt då jag tex fortfarande inte gillar kaffe, men det kan inte vara hcg då det är ute ur kroppen nu (testat med blodprov när jag började blöda). Någon som känner igen sig i något av det jag skriver? 

Har också märkt det, trodde bara det var min telefon som strulade..

Jag testade inte med temp men med tester den här månaden, min ägglossning kändes mer "brett" alltså i bägge äggstockarna den här månaden jämfört med förra då det var främst vänster sida. Jag trodde inte att min kropp skulle återhämta sig så snabbt efter MF men eftersom det skedde så tidigt så kanske det inte påverkade? Annars kände jag inte av så mycket mer, men det är nog väldigt individuellt från gång till gång och individ till individ - det kanske är mentalt också? Jag hade väldigt lätt till gråt trots att HCG var ute ur kroppen, vilket jag inte brukar ha..

Så kul att du fått bekräftad äl, väntar med spänning!
  • Emzor1
    Fyrklöverns skrev 2022-05-11 16:58:35 följande:

Verkar vara hela tråden av någon anledning, inga nya inlägg på två dagar, jag trodde alla hade övergett den haha! 

Ja precis! Så kände jag också, i bägge äggstockar och generellt ont i nedre delen. Vad roligt att du blev gravid på första försöket efter missfallet! Bekräftar att kroppen är redo direkt, så bra och lugnande att höra :) 
    Det med lätt till gråt känner jag också igen, men det mesta börjar ge med sig. Förutom att kaffe fortfarande smakar piss, men det är nog bara bra för fertiliteten haha :)

Haha jag funderade också lite på varför alla var så tysta :)

Åh spännande, hoppas det är ett gott tecken för dig också! Ja det är häftigt, jag är extremt tacksam över det men det är klart att oron alltid finns kvar.. Haha det är som du säger - att kaffet smakar piss kanske bara är till er fördel! När har du BIM? Är så nyfiken!
  • Emzor1

Ella Maja: jag ser ett till sträck! Så himla roligt, håller tummarna att det bara blir starkare för varje dag Glad

Fyrklövern: Det är ju inte så långt kvar då, fast dagarna mellan äl och bim känns som hundra år... Jag har bim 17/5 Glad

• Emzor1
    Emzor1 skrev 2022-05-11 21:51:49 följande:

Ella Maja: jag ser ett till sträck! Så himla roligt, håller tummarna att det bara blir starkare för varje dag Glad

Fyrklövern: Det är ju inte så långt kvar då, fast dagarna mellan äl och bim känns som hundra år... Jag har bim 17/5 Glad

17/5 enligt ena appen och 15/5 enligt andra skulle jag ha haft mens**
  • Emzor1

Fyrklövern: ja det är roligt! Jag vet inte om det är samma för alla, men med mitt mf blev plusset aldrig helt starkt - det syntes klart och tydligt men hcg gick aldrig uppåt.. så när jag tog ett test då två dagar senare var det exakt likadant, den här gången ökar det tydligt Glad Det är som du säger lite nervöst med att testa tidigt, man blir ju så orolig att det inte ska stanna kvar, men samtidigt får man nog försöka tänka att man väntar barn och inte missfall Hjärta

Linaaaag: STORT GRATTIS! Vad fantastisktHjärta Jag kan absolut inte säga att jag förstår då jag bara har haft ett mf och väldigt tidigt, men jag har försökt lägga testerna åt sidan nu. Jag har tagit 4 tester och sett ökning på alla så försöker sätta mig in i det jag skrev ovan, att jag väntar barn och inte missfall {#emotions_dlg.flower} Kanske kan du prata med bm och få lite tips och trix som kan hjälpa mot din oro?

Svar på tråden BIM Maj 2022