Inlägg från: ems1991 |Visa alla inlägg
  • ems1991

BIM Maj 2022

Hej! Behöver hjälp att läsa av detta testet då jag inte alls är bra på sånt här. Bim-2 idag. Vad tror ni? 

• ems1991

BIM+1 idag. Fick en liten känsla eftersom mensen inte kom igår. Jag är i chock!

• ems1991
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-19 16:32:41 följande:

Ellamaja: Absolut syns det, grattis!!

Har en lite känslig fråga kanske. Hur tänker ni kring alkohol under cykeln? Känns lite ?fel? att dricka mellan ÄL och BIM. Samtidigt som det känns jobbigt att leva i något jag-är-eventuellt-gravid denna månad. Har blivit rätt många sådana månader nu och det känns nästan lite dumt att inte kunna unna sig? Hur tänker ni?

Jag levde väldigt begränsat i flera månader eftersom jag så gärna ville bli gravid så jag tänkte på graviditet nästan hela tiden, nästan slutade dricka kaffe, slutade helt att dricka vin (som jag kunde ta mig ett glas någon helg då och då innan), jag vågade nästan inte träna eftersom jag kunde vara gravid och var rädd att något hände. Nej jag var väldigt spänd i flera månader. I april månad var första månaden som jag tänkte, Nej nu orkar jag inte tänka på graviditet längre. Det var första månaden på 7 månader som jag slappnade av och levde livet precis som innan när jag åt p piller. Så jag unnade mig såklart något glas vin. Gissa vad som hände. Den månaden jag slappnade av var den månaden som jag blev gravid och det tog sig. Kanske var det för att jag slutade att tänka på det hela tiden och slappnade av, vem vet :)
Svar på tråden BIM Maj 2022