Inlägg från: Anonym (CNN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (CNN)

Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält

Jag tycker att det är bra. Man kan faktiskt inte alltid få som man vill. Oavsett diagnos. Om det inte funkar att stå i kö så får man träna på det eller göra annat. Man har inte rätt till allting, alltid. Livet är orättvist. För alla. 

• Anonym (CNN)
    Drottningen1970 skrev 2022-04-14 20:26:58 följande:
    För vissa är livet lite mer orättvist än för andra. Och det är dessa barn och familjer extremt medvetna om. Dagligen. De ska inte alltid behöva välja bort att göra nåt som de skulle kunna få göra med lite anpassning för att andra vuxna föräldrar tycker det blir orättvist för deras stackars guldklimpar och att dessa föräldrar inte lyckas förmedla varför till sina små guldklimpar är bara patetiskt. Tacka din lyckliga stjärna istället för att dina barn klarar det som andra barn inte klarar.

Vem säger att jag har barn? Men om jag har barn så är de helt underbara! 
    Men oavsett så ändrar inte ditt inlägg på någonting alls. Jag tycker fortfarande att det är bra. Alla kan inte alltid få det som de vill. 

• Anonym (CNN)

Jag känner ingen som helst empati gentemot detta. Ingen alls. 
    Jag tycker synd om mina barn som alltid ska behöva anpassa sig pga av att andra inte kan. De ska göra det jämt. 

• Anonym (CNN)

Men fatta att vi inte bryr oss! Ni för hitta lösningar som funkar. 

• Anonym (CNN)

Nej, tack. Det ska vara lika för alla. Lika hårt om du så vill  

Men jag undrar om du kunde skrivit så om någon annans barn, dvs de med npf? Självklart inte eftersom det inte är PK. 
    Tur att man inte är lättkränkt som så många ändå är. 

• Anonym (CNN)

Är så trött på diagnoser. De står mig upp i halsen. Sitter du i rullstol förstår jag. Men övriga får lära sig att vänta precis som alla andra. 

Tänk att få gå före i en kö och alla vill bara kasta skit på dig! 

• Anonym (CNN)

NPF-buhu?
    Förr kallades de för skitungar. 

• Anonym (CNN)

Jepp. Det hade jag gjort. Då jag antar att du är vuxen nu och inget barn?
    Ja, det är en diagnos som finns, men de flesta av oss tycker att de är jobbiga skitungar för det.
    Det är sanningen.  

• Anonym (CNN)

Precis. 

Vem fan orkar köa?! 

Svar på tråden Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält