Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält

Så det är alltså fel med handikappanpassningar runtom i samhället. Eller gäller det bara vissa handikapp? 

En lösning kan ju vara att få betala för att slippa kön. Men allt som blir dyrare för en funktionshindrad brukar ju samhället gå in och betala. 

Vet inte hur jag ska se på detta ärligt talat. 

• Anonym (M)
    Anonym (Ulrika) skrev 2022-04-14 14:50:19 följande:
    Fast man kan inte jämföra alla funktionsnedsättningar med varandra. Man får nog anpassa sig till sitt barn. Måste man gå på nöjesfält eller kan man göra någon annan aktivitet? 
    Som jag förstått det så har man diverse anpassningar och hjälpmedel i samhället för att funktionshindrade så mycket som möjligt ska kunna göra samma saker som alla andra. Sen är det en annan sak att så länge det saknas så kanske man inte utsätter barnet för dåliga situationer.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ulrika) skrev 2022-04-14 15:10:15 följande:

Är det inte en dålig plats att åka till ett ställe proppfullt med människor och  hög ljudvolym? 

Ska vi ha NPF anpassade tunnelbanor och spårvagnar också? För kollektivtrafiken kan vara ett Helvete för personer som inte klarar intryck m.m

Det skulle ju vara bra med vagnar där man kan sitta in stort sätt själv. det är ju ett vardagsproblem 

Det är väl upp till var och en vad man vill göra men man ska kunna ha möjligheten antar jag. Är väl därför det görs olika anpassningar. Det är ju ingen som ifrågasätter när en gående person går in någonstans där en rullstolsburen inte kan, trots att den där kanske utsätts för något annat som den mår dåligt av.
Svar på tråden Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält