• Mikkans

PGT

Hej!

Kul att läsa om fler som gör PGT! Jag är i uppstartsfa. känner ni till Facebookgruppen PGD-vänner? 🥰

Någon här som gör pgt utomlands? 

• Mikkans
    Vito87 skrev 2023-08-14 16:06:53 följande:

Ja.   Vi är inte helt ensamma ☺️ även om man känner sig rätt ensam ibland.
    Jag är medlem i den gruppen med.  Där finns så mycket bra information. 
    Vi gör PGT här i Sverige.   Det är för problematisk för oss att vara utomlands då och så i perioder så vi kommer endast göra i Sverige (som det ser ut nu).

Nice! Mycket smidigare att göra i Sverige, helt klart :)
  • Mikkans

Spännande att vara på gång men förstår också syftat att hålla sig borta från ?skaffa barn medier?. Vi väntar på upparbetningen men tror oss vara igång om typ 1 månad. Vi ska kombinera gonal-f och menopur. Får se hur det blir :)  

• Mikkans
    Vito87 skrev 2023-04-26 13:24:12 följande:

Idag var jag på reproduktionsmedicin. 
    Jag har nu tagit sprutor i 7 dagar. 300ie bemfola och 75ie menopur. (Och orgalutran de senaste dagarna)
    Jag ska fortsätta med samma mängd 5 dagar till. Sen blir det äggplock om en vecka.
    Ultraljudet visade 5 ägg. Och några små. Som jag hoppas växter till sig till på onsdag. 
    Jag är tacksam att det finns några ägg i rätt storlek och att äggplock blir av.    Att ta sprutor går bra, men jag blir så stressad varje kväll att jag kanske ska glömma någon spruta, eller ta fel mängd...  Så det ska bli skönt att slippa sprutorna snart.

Gud så spännande! Hur går odling och analys?
  • Mikkans

Hej alla!

Någon av er som avslutat er stimulering med gonapeptyl? När tog ni då sprutan innan äggplocket?

• Mikkans
    Vito87 skrev 2024-01-03 17:53:14 följande:

Jag är ganska säker på att det var 36 timmar före planerat äggplock.

Okej! Tack :) 
  • Mikkans

Vid pgt gör man icsi, ska ni inte göra detta nu? Om ni skippar analys kan ni också återföra direkt på dag 3 tex.

Har du testat DHEA för att öka äggreserven? Googla det. 

Svar på tråden PGT