Inlägg från: Anonym (Förstår inte..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår inte..)

Vem är otrogen?

Om man är för otrohet, varför väljer man inte bara en öppen relation? Det är 2022 liksom...

Personligen är jag väldigt monogam av mig, har befunnit mig i situationer där otrohet lätt kunnat ske men avböjt varje ggn. Gör även slut om jag är i en dålig relation så otrohet känns väldigt inaktuellt för mig...

Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 18:22:43 följande:
    Skönt att det är så enkelt för dig. Grattis. 
    Tack? Men varför är det svårt för andra menar du? 
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 18:38:11 följande:

Om du inte kan föreställa dig det kan jag inte förklara det. 

Att människor är komplexa och förhållanden består av fler än en komplex person. Att inget är så svartvitt som jag tycker du framställer det. 

Jag kan förstå om man har barn o familj AB o man stannar i ett halvdassigt förhållande därav, att man kan bli lockad, men då förstår jag inte varför man inte antingen öppnar upp förhållandet eller gör slut? 

Jag har inga problem att vara ensam, får förslag om dejter o potentiella ligg flera ggr i veckan, jag hoppar inte på dessa ens som singel o är bara i relation m nån jag verkligen vill va med. Är extremt sexuell av mig men det sköter jag m onani flera ggr om dagen ist.. 
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:01:43 följande:

Bra för dig som sagt. Men de flesta fungerar uppenbarligen inte som dig. 

Om du klarar av att förenkla världen och sedan leva efter det är det ju utmärkt. 

Så de flesta är otrogna menar du? Du får ju gärna förklara det svåra så jag kan förstå.
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:09:35 följande:

Skrev jag så? Hur kom du fram till den tolkningen? 

Nej, det åligger inte mig att förklara något för någon som inte vill förstå. Och du är ju lycklig som det är så jag fattar inte varför du vill ändra på det?

..som inte vill förstå? :D du har ju inte ens försökt få mig att förstå något, bara skrivit förolämpande saker om min inställning till saken. Varför inte tillföra något ist eller inte skriva till mig personligen alls?

Mitt liv skulle bli betydligt svårare om jag svek löften till människor som stod mig nära.
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:23:35 följande:

Du frågar ju varför alla inte bara håller på sig eller gör slut om de inte kan det. Och har ett nick som är "förstår inte".

Då påstår jag att det finns tusentals bättre vis att sätta sig in i människors beteende och natur än att någon random på ett forum ska förklara det. Att du inte gjort en ansats till det säger mig att du inte vill förstå. 

OCH du lever ju efter din världstro och gör som du tycker är rätt, då är det väl fel att ändra på det? 

Katt
    Anonym (Kan tänka mig det!) skrev 2022-04-15 00:08:45 följande:
    Jag vill hålla mig till en hög moralisk standard vad gäller trohet, tycker det är rätt sak att göra men när situationen kastade sig på mig var det nära att all moral bara försvann. Vad som tom. är ännu värre är att jag gick igång så på hennes otroligt låga moraliska standard, en typ av beteende jag trott mig avsky.
    Men var det verkligen så, alltså om hon inte varit attraktiv enl dig  hade du endå gått igång på hennes låga moraliska standard eller hade du äcklats? Dvs va det verkligen den låga moralen som tände dig eller att en attraktiv kvinna visade så extrem stark villighet mot dig..? 

Sen med ev våldtäkten. Det här är gränser som bara du kan svara på. Byt ut könen så kanske det är lättare... hon gick över många gränser, både moraliskt och fysiskt. Att du tittade är inte ett ja till sex och när du dessutom säger nej och försöker komma därifrån. Under våldtäkt kan kvinnana underliv bli blött, hon kan även få orgasm så det är ingen motsättning. Kvinnliga sexualförövare ska inte förringas... det kan även vara en försvaramekanism psykologiskt att man fantiserar om de övergrepp man varot med om etc. Men detta kan bara du svara på.

Tänker jag på alla män som flirtar med mig på mer eller mindre respektfullt sätt så kommer ju tyvärr de som jag finner attraktiva undan med mer medan jag äcklas av de jag inte attraheras av som ger mig skamliga förslag.

Jag är imponerad över vad du klarade av om du eg på riktigt var villig. Jag hade ju dock velat veta det där så jag kunnat be min vän dra åt helvete (du behöver ju inte säga att du kom osv)...
Svar på tråden Vem är otrogen?