Inlägg från: Anonymous31 |Visa alla inlägg
  • Anonymous31

Glädjen som helt uteblev.

Det känns lite som att du inte ens egentligen villa flytta in till henne alls, men ändå bodde du där i flera år (4 om jag förstod texten rätt?)

Varför?
    Men egentligen är väl inget förlorat. Du kan flytta tillbaka till din hemstad igen.

Allt annat du tar upp, ja alltså... Du mådde dåligt och orkade inte hjälpa till. 
    Men.. du mådde väl inte dåligt ALLA åren ni bodde ihop?

Av det jag läser, låter du lite som att du bara mår allmänt dåligt, men inte gjort mycket för att förbättra det själv. Pratade du med din sambo om att du kände dig ensam, försökte du skaffa nya vänner, träna för att må bättre?
    Av det jag läser från din text så tröttnade din sambo på dig, för att du verkar lite för bitter helt enkelt..?

• Anonymous31
    Man44 skrev 2022-04-14 10:23:18 följande:

Sen är det heller inte bara att flytta hem, när jag flyttade hit avyttrade vi allt jag ägde, dvs möbler, grytor osv. Sen nämnde jag även att det är en bostadskö på ca 5år att få ett boende, om man då inte har 4-600 tusen att lägga ut för en kontantinsats för en lägenhet, då behöver man ju också ett jobb.

Att hela proceduren att flytta hit tog ca 1.5 år, då hade jag ett boende att komma till.

Sen måde jag jättebra i somras innan jag flyttade, det som krossade mig var att bli ställd hemlös utan att få en diskussion innan om hur hon kände. Trodde inte jag skrev så kladdigt att någon kunde missuppfatta precis vartenda ord jag skrev.
    Naturligtvis har en människa rätt att ändra känslor, men man bör kanske diskutera det också med den som investerat hela sin trygghet i relationen.

Min berättelse var inte i syfte att få sympati eller liknande, jag skrev för jag behövde berätta min sida av historien. Men det är klart, hade det vart omvänt att jag gjort detta mot min kvinna så hade väl jag blivit lynchad antar jag.

Har heller inte den minsta agg emot henne, jag älskar henne fortfarande lika mycket. Jag behövde bara skriva av mig om situationen jag var i.

Jag ber om ursäkt, jag missförstod en del i texten. Det var inte med illvilja.

Okej... du ville bara berätta om din olyckliga situation, inte ha feedback. Då säger jag väl bara- jag är ledsen att du mår dåligt och hoppas att framtiden blir bättre.
Svar på tråden Glädjen som helt uteblev.