Inlägg från: Anonym (Nej, bara nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej, bara nej)

Jag knuffade mitt barn in i väggen

Anonym (Hjälp) skrev 2022-04-12 20:47:00 följande:

Sök hjälp.

Du behöver prata med någon som kan ge dig tips i vardagen och som kan ge dig rätt verk till att hantera situationer som kan uppstå.

prata med BVC. Du behöver ju inte nämna vad som hände men att du just upplever en sådan stress att du inte räcker till.

vilken småbarnsförälder som helst kan bli stressad och agera fel men aldrig ok att vara fysisk! 

vad som her hänt har hänt, ditt barn kommer inte ta skada psykiskt men ditt barn lär sig inte heller av att du hanterar situationer där det skriks och där röster höjs.

när det blir jobbigt - ge ditt barn en kram istället och andas.

du är inte mer än människa men din treåring har inte heller nå konsekvenstänk utan agerar utifrån känsla samt testing. Det har kommit in en ny liten människa i barnets liv och han ska dela mamma och pappa med den lilla saken. Det är konkursens, mamma och pappa orkar inte lika mycket, ditt barn får inte all uppmärksamhet?reaktioner kommer att komma så du måste hitta rätt verktyg och då är det bra att ta hjälp. 

alternativ kan också vara att pappan tar f.ledigt 50% så du får mer hjälp på dagarna så du inte är lika trött/stressad 

se Över era ekonomiska möjligheter om det kan fungera för er. 

och att pappan även gör sin del efter arbete, ex tar bebis så du får lugn tid med 3åringen 

Ts, följ INTE detta råd.
    Vill du ha soc in i livet så är det raka spåret dit.

Bara så du vet.
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-04-15 09:14:55 följande:

Varför skulle det vara så fel att be om hjälp när man är stressad och behöver stöttning?

det är snarare du som kommer med skrämselpropaganda om hur soc fungerar.

istället så ska småbarnsföräldrar skrämmas till döds och fortsätta med att kämpa samtidigt som dom drunknar och går under för att dom inte ska kunna vara ärliga och få en chans till hjälp och må bra 

ditt inlägg borde anmälas. bara så du vet 

Jag vet vad jag pratar om. Vet du?

Du är fri att anmäla, själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts. Har du?

(Undrar om du kopierar mig i avslutet på nästa kommentar också... Drömmer)
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-04-15 09:29:54 följande:

Din erfarenhet är din erfarenhet.

Det behöver inte vara någon annans dom bara därför att det blev som det blev för dig. 

Jag vet mycket väl vad jag pratar om då jag arbetar nära soc. 

Att ventilera sina tankar till BVC och be om tips och råd hur man kan tänka som nybliven 2 barns mamma innebär inte en anmälan till soc. 

och ja - jag kopierade dig. 

Jo, högst sannolikt anmäls det till soc. Anmälningsplikten är inte förhandlingsbar. Vilket du vetat om du "arbetar nära soc".

Jag är inte här för att debattera med dig, jag avrådde ts att följa ditt "råd" och det står jag för.

Hej med dig. Vill du ha sista ordet så varsågod. Tungan ute
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-15 09:35:39 följande:

Ja, det var väntat men du är knappast först så du kan andas ur luften du fick inom dig när du gjorde det.

Summa summarum; Du stöttar alltså barnmisshandel så länge man kan säga att det var "en olycka".

Seså, var STOLT över dig själv ! Och inte vågade du heller ta i min exempel för misshandel. Modigt gjort du. Du vet att du har fel om du tänker efter.

Du och Anonym4848 är dom som borde skämmas på riktigt ! 

Men för att förtydliga, så om en pojkvän slår sin tjej och får straff för det så ska han alltså inte våndas över det, för att det är taskigt att skuldbelägga en misshandlare ? 

eller är det bara emot äldre tjejer som det är fel med misshandel? Inte mot ett barn som inte kan tala för sin sak? För det är ju så jag uppfattar det, när du inte vågar besvara mitt ex. samt försvarar ts handling som "en olycka".

Du är redan körd i denna diskussion för du kommer inse att du har fel.

Jag har inte uttalat mig om ts beteende, så varifrån kommer din slutsats att jag stöttar barnmisshandel?

Jag har utsatts för grov misshandel av en man jag levde med, så behåll din skit för dig själv du. Alla blir inte så negativt mentalt påverkade som du, det kanske du ska ha i åtanke.

Vad menar du att jag inte vågar besvara? Du har inte ställt någon fråga till mig.
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-15 09:45:18 följande:

Och jag har inte skrivit något till dig innan du skrev att du hade anmält mig ? 

Och du har knappast varit i närheten av misshandel som jag varit samt alla mordförsök ifrån vuxen jag har varit med om. Så kan du anmäla mig så kan du gott svara på mitt typ exempel, oavsett vem jag än skrev det till, då du reagerade just på mig. Eller hur ? 

Så det är synd om diug för att du varit med om grov misshandel som du kallar det, men du tycker synd om ts som misshandlade sitt barn bara för att hon är kvinna eller?? Gå o lägg dig va fan.

Du har ingen aning om vad jag varit med om. Är det en tävling menar du, i vem som råkat mest illa ut?

VAR har jag skrivit att jag tycker synd om ts???
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-15 09:51:47 följande:
    Wow. Du anmälde mig för att jag skuldbelagt ts. Därmed har du tagit ställning och försvarat ts. Vilket i sig rakt av utan förmildrande omständigheter kan tolkas som att du kände för ts. Därmed tycker synd om ts. Är du trög eller leker du bara trög?
    Jag anmälde för att du skrev detta: "Låt det bära eller brista, dör ung fan så gör den det. det var ju ändå "bara en olycka"."

Det är inte att ta ställning vare sig för eller emot ts.

Du har bristande läsförståelse eller så beror det på att du inte kan släppa ditt barndomstrauma. Detta gör att jag förhåller mig lugn till dina påhopp och fantasier.
    För jag tycker synd om dig.
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-15 10:02:29 följande:
    Någonsin hört talas om att se "helheten"? Ska du anklaga mig för att ha bristande läsförståelse när du enbart plockar en mening ur sitt sammanhang? Ironiskt.
    Jodå, jag har sett många "helheter" i livet.

Jag hoppas att du fortfarande är ung så du hinner bearbeta det du upplevt. Anmälde du förövaren?
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-15 10:07:07 följande:
    Tråden handlar inte om mig. Kanske jag skulle anmäla dig för Off topic ?
    Gör det. Inga problem.
    Då säger vi så.
Svar på tråden Jag knuffade mitt barn in i väggen