• Panduro

Jag knuffade mitt barn in i väggen

Anonym (Sånt) skrev 2022-04-15 07:31:43 följande:

Sånt händer, man hatar sig själv för det. Sen förklarar man för det äldre barnet vad som hände och går vidare. 

Sånt händer? 
  • Panduro
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-13 06:25:16 följande:

Tycker det låter konstigt.

En 3 åring väger ju ingenting, så varför inte bara grabba tag i kläderna vid ryggen och lyfta upp den om det är bråttom och ställa ner den bakom sig igen? Eller bara grabba tag i armarna så ungen inte kunde putta mer.

Eller varför inte bara ryta till när det är allvar på riktigt ?

Att rusa fram för att sedan knuffa, nja. Man lär ha hunnit tänka ut säkert minst 2 olika sätt hur man ska fysiskt interagera med en som man vill få bort men inte skada och framför allt när det handlar om barn.

Ser ingen ursäkt för vad ts gjorde. Hon gjorde ett val och det var att få bort den där jävla jobbiga 3 åringen som har dränerat henne på energi en tid som hon nu är less på. Så hon prioriterade det barnet som inte har dränerat henne på energi och fullkomligt sket i att 3 åringen skulle flyga iväg och slå sig.

Sök hjälp ts. För det var inte rätt gjort! Och det visste du med ögonblicket innan du rörde 3 åringen! 

Du har helt rätt. Ts vill bara ha bekräftelse på att det inte var så farligt.
Svar på tråden Jag knuffade mitt barn in i väggen