Inlägg från: Anonym (Inte okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte okej)

Jag knuffade mitt barn in i väggen

Tycker det låter konstigt.

En 3 åring väger ju ingenting, så varför inte bara grabba tag i kläderna vid ryggen och lyfta upp den om det är bråttom och ställa ner den bakom sig igen? Eller bara grabba tag i armarna så ungen inte kunde putta mer.

Eller varför inte bara ryta till när det är allvar på riktigt ?

Att rusa fram för att sedan knuffa, nja. Man lär ha hunnit tänka ut säkert minst 2 olika sätt hur man ska fysiskt interagera med en som man vill få bort men inte skada och framför allt när det handlar om barn.

Ser ingen ursäkt för vad ts gjorde. Hon gjorde ett val och det var att få bort den där jävla jobbiga 3 åringen som har dränerat henne på energi en tid som hon nu är less på. Så hon prioriterade det barnet som inte har dränerat henne på energi och fullkomligt sket i att 3 åringen skulle flyga iväg och slå sig.

Sök hjälp ts. För det var inte rätt gjort! Och det visste du med ögonblicket innan du rörde 3 åringen! 

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Inte bättre själv.) skrev 2022-04-15 07:04:41 följande:
    Har DU funderat på att söka hjälp för din aggression? Med tanke på hur du skriver, så verkar det som om du inte mår bra. Har du egna barn? Brukar du kalla barn för ungfan? 
    Nej, jag har inga egna barn. Är uppväxt med en svensk kvinna som utsatte mig för tortyr. Jag vet precis hur människor tänker innan vålds handlingar alltså.
  • Anonym (Inte okej)
    Anonym (Inte bättre själv.) skrev 2022-04-15 07:04:41 följande:
    Har DU funderat på att söka hjälp för din aggression? Med tanke på hur du skriver, så verkar det som om du inte mår bra. Har du egna barn? Brukar du kalla barn för ungfan? 

Och i det här fallet tycker jag inte synd om ts överhuvudtaget.

Som sagt så går allt i slow motion i en sådan extrem panik situation som ts försöker det at låta som. Jag ser rätt igenom hennes lögn och självömkande.

• Anonym (Inte okej)

Så man kan säga att svensken rent generellt inte är emot barnmisshandel. Menar "Sånt händer". Bra där! O anledningen till att jag drar i med "rent generellt" är för att det har varit fler stöttandekommentarer än ifrån  folk som säger att det var inte okej! 

Min, kompis slog sin flickvän, antar att sånt händer också? Då förklarar man för tjejen varför man slog och sen går man vidare ? Är det så det funkar nu helt plötsligt alltså?

Obs. Hänger inte med folk som slår tjejer, var bara ett typ exempel.

• Anonym (Inte okej)
    Anonym4848 skrev 2022-04-14 10:22:31 följande:
    Såhär skriver man inte till någon, punkt. Ingen här har någon aning om hur detta gick till, eftersom vi bara får TS berättelse, men vet du? Det spelar ingen roll! Det hjälper ingen att skriva såhär skuldbeläggande. Om du inte tror att TS redan känner skuld över det som hände, kommer den inte göra det av din uppläxning heller. Och om hen redan känner skuld, tar ett sånt här inlägg onödigt hårt.

Skäms!

Du är en hycklare.

Vänligen svara på mitt inlägg ovanför, tack! 

• Anonym (Inte okej)
    Inteutanproblem skrev 2022-04-15 08:53:38 följande:

Ärligt. Starta en egen tråd. Det du håller på med här är direkt olämpligt. 

Sedan är det faktiskt så att människor reagerar olika. Att bli utsatt för trauma och våld, så som du har erfarit i ditt liv är inte en liknande situation som den TS beskriver. Det är inte ens givet att alla reagerar på samma sätt du gjorde heller. Det är ju bara för dig att läsa på lite om ämnet inom psykologin, så förstår du snart att alla inte reagerar på samma sätt. 

TS agerade på ren instinkt och i affekt, dvs utan tanke. Är man redan utmattad då? Av stress. Är det väldigt lätt hänt att man reagerar med mer kraft än vad man annars skulle ha gjort. Jag vet förövrigt precis hur det känns och går till, när det blir sådär. Verkligen obehagligt och man blir rädd för sig själv. Nu har jag inte barn, men reagerat sådär i annan pressad situation där instinkten slog på för starkt. Det går på bråkdelen av en sekund. Inget jävla slow motion där inte. 

Nej det vet jag mycket väl.

Men jag känner till den psykologiska effekten djupare än er flesta här kan jag ju lätt säga. Jag vet att ts inte är en ond människa. Men hon söker er hycklare som talar om att det inte var så farligt utan en olycka. Och jag har räddat liv (en som höll på att drunkna, plockat knivar ifrån 2 pers och hjälpt flera tjejer med deras kill problem samt randoms vid resecentrum som blir uppraggade av idiotkillar som inte kan ta ett nej.

Jag vet precis vad som försegår i huvudet på dom. Dom vet vad dom gör, men tror att dom ska komma undan med det, därav som dom begår brotten. Jag vet även att i en sådan situation som ts beskriver, där hon var livrädd för minsta lilla barnets liv skulle ha fått henne att känna att allt går i slow motion. Så därav vet jag att hon snackar skit vad gällande just de 2 ögonblicken till vad hon skriver här.

Anonym4848 skrev 2022-04-15 09:09:00 följande:
    Detta förklarar ju ditt beteende iallafall, skönt att få en förklaring! Du borde prata med någon för att få hjälp att bearbeta detta.

Lycka till!

Så du kunde inte svara poå min fråga? Jag ser din "överhöghet" där du just i detta nu njutit av vad du skrev till mig. Men du klarade inte att svara på min fråga ang ex en kille som slår sin flickvän. Så du faller lika hårt som en pannkaka.

Ingen som inte har varit utsatt för mordförsök alt krig kan överhuvudtaget hjälpa mig då jag varit utsatt för mordförsök så många gånger. Men strunt samma i det.

Det var ju en jävla tur att äldsta barnet inte slog i bakhuvudet i någon vass kant och spräckte skallen. Det var oansvarigt och fel oavsett vad du än försöker påskina!

Nehe, är det inte? Vänligen besvara mitt exempel då, och Du! Försök hålla dig till att besvara frågan utan att komma med påhopp eller hyckleri då du känner dig som att du skulle vara i någon makt ställning. Du stöttar alltså barnmisshandel så länge man kan säga att det var "en olycka".

Smutsigt och falskt av dig är vad det är !

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:24:39 följande:
    Jag vet vad jag pratar om. Vet du?

Du är fri att anmäla, själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts. Har du?

(Undrar om du kopierar mig i avslutet på nästa kommentar också... Drömmer)

Ja, det var väntat men du är knappast först så du kan andas ur luften du fick inom dig när du gjorde det.

Summa summarum; Du stöttar alltså barnmisshandel så länge man kan säga att det var "en olycka".

Seså, var STOLT över dig själv ! Och inte vågade du heller ta i min exempel för misshandel. Modigt gjort du. Du vet att du har fel om du tänker efter.

Du och Anonym4848 är dom som borde skämmas på riktigt ! 

Men för att förtydliga, så om en pojkvän slår sin tjej och får straff för det så ska han alltså inte våndas över det, för att det är taskigt att skuldbelägga en misshandlare ? 

eller är det bara emot äldre tjejer som det är fel med misshandel? Inte mot ett barn som inte kan tala för sin sak? För det är ju så jag uppfattar det, när du inte vågar besvara mitt ex. samt försvarar ts handling som "en olycka".

Du är redan körd i denna diskussion för du kommer inse att du har fel.

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:39:28 följande:
    Jag har inte uttalat mig om ts beteende, så varifrån kommer din slutsats att jag stöttar barnmisshandel?

Jag har utsatts för grov misshandel av en man jag levde med, så behåll din skit för dig själv du. Alla blir inte så negativt mentalt påverkade som du, det kanske du ska ha i åtanke.

Vad menar du att jag inte vågar besvara? Du har inte ställt någon fråga till mig.

själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts

Där har du ett ställningstagande som heter duga. Det behövs inte mer än så vet du! 

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:24:39 följande:
    Jag vet vad jag pratar om. Vet du?

Du är fri att anmäla, själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts. Har du?

(Undrar om du kopierar mig i avslutet på nästa kommentar också... Drömmer)

Och jag har inte skrivit något till dig innan du skrev att du hade anmält mig ? 

Och du har knappast varit i närheten av misshandel som jag varit samt alla mordförsök ifrån vuxen jag har varit med om. Så kan du anmäla mig så kan du gott svara på mitt typ exempel, oavsett vem jag än skrev det till, då du reagerade just på mig. Eller hur ? 

Så det är synd om diug för att du varit med om grov misshandel som du kallar det, men du tycker synd om ts som misshandlade sitt barn bara för att hon är kvinna eller?? Gå o lägg dig va fan.

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:48:08 följande:
    Du har ingen aning om vad jag varit med om. Är det en tävling menar du, i vem som råkat mest illa ut?

VAR har jag skrivit att jag tycker synd om ts???
    Wow. Du anmälde mig för att jag skuldbelagt ts. Därmed har du tagit ställning och försvarat ts. Vilket i sig rakt av utan förmildrande omständigheter kan tolkas som att du kände för ts. Därmed tycker synd om ts. Är du trög eller leker du bara trög?
  • Anonym (Inte okej)

Jag säger inte att ts ska åka dit för barnmisshandel, men hon bör definitivt söka hjälp då det har gått för långt. Och jag säger att det inte var okej någonstans med vad hon gjorde mot sitt äldsta barn! 

Att vissa verkar ha svårt för att man säger sanningen rakt ut är skrämmande.

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:56:48 följande:
    Jag anmälde för att du skrev detta: "Låt det bära eller brista, dör ung fan så gör den det. det var ju ändå "bara en olycka"."

Det är inte att ta ställning vare sig för eller emot ts.

Du har bristande läsförståelse eller så beror det på att du inte kan släppa ditt barndomstrauma. Detta gör att jag förhåller mig lugn till dina påhopp och fantasier.
    För jag tycker synd om dig.
    Någonsin hört talas om att se "helheten"? Ska du anklaga mig för att ha bristande läsförståelse när du enbart plockar en mening ur sitt sammanhang? Ironiskt.
  • Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:56:48 följande:
    Jag anmälde för att du skrev detta: "Låt det bära eller brista, dör ung fan så gör den det. det var ju ändå "bara en olycka"."

Det är inte att ta ställning vare sig för eller emot ts.

Du har bristande läsförståelse eller så beror det på att du inte kan släppa ditt barndomstrauma. Detta gör att jag förhåller mig lugn till dina påhopp och fantasier.
    För jag tycker synd om dig.
    Anledning att jag skrev så var ju för att ts inte brydde sig ett skit fast hon hade 3 olika sätt att avvärja problemet på, men valde det 4:e! Det var synonymt ur handlingen menat. Kanske du skulle lära dig vad gällande läsförståelse?
  • Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 10:05:04 följande:
    Jodå, jag har sett många "helheter" i livet.

Jag hoppas att du fortfarande är ung så du hinner bearbeta det du upplevt. Anmälde du förövaren?
    Tråden handlar inte om mig. Kanske jag skulle anmäla dig för Off topic ?
Svar på tråden Jag knuffade mitt barn in i väggen