Inlägg från: TestTestaren |Visa alla inlägg
  • TestTestaren

Jag knuffade mitt barn in i väggen

Jag tror att det är lätt att anklaga sig själv som förälder. Det du gjorde känns som en logisk följd av det du berättade. Du har en moders/fadersinstinkt som hjälper dig skydda bebisen. Prata med det äldre barnet och berätta att du inte ville att den skulle göra sig illa. Dom förstår ganska väl när dom gjort något dumt. 
    Något jag försöker tipsa alla föräldrar som känner är att föräldraskapet tär och drabbar en psykiskt till och från. Jag hade barn med kolik och fick en stroke på grund av för lite sömn så jag vet hur det kan vara. Lösningen för mig kom från en barnmorska som sa att jag skulle ha musik i öronen och hörselkåpor ovanpå. Då kan jag hantera alla situationer med skrik eller bråk. Trots att jag är trött och har nära till att bli för arg så gör den lösningen att jag helt hamnar i zen-mode och blir hur lugn som helst trots kaos runt omkring. Det gör mina barn lugna och de flesta situationer löser sig mycket snabbare. Musik och kåpor har varit min räddning och jag tror att många föräldrar skulle tjäna enormt mycket på att ha det både för sin egen och barnens skull. När du vaggar ett gråtande barn till sömns kommer den lösningen göra att barnet känner dina lugna hjärtslag och får lättare att komma till ro.

Kom ihåg, bara att du tog dig tid att berätta här betyder att du inte är någon dålig människa. Tvärt om du är en stark förälder som vill dina barn väl  ibland blir det rätt ibland fel. Sånt e livet! Glöm inte att du är fantastisk som ger dit allt för de små barnen. Lycka till!

• TestTestaren

Förresten, om det äldre barnet är på minstingen för mycket så är mitt tips att göra så här:
    Har fungerat klockrent

:D

Svar på tråden Jag knuffade mitt barn in i väggen