• Kirrow

Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?

Helt otroligt!

När jag läste din text så tänkte jag fram till slutet av texten ?skrev jag det här på fyllan? Hur kan jag inte minnas att jag skrivit det här??

Jag har exakt samma livssituation som dig, samma ålder, ja precis allting!

Det jag misstänker är att min sambo har svårt att älska sig själv och har för höga krav samt blir kvävd av barnen och stressen.

Ver inte hur detta ska sluta, snart ger jag upp trots att jag är beredd att satsa allt.

Får man fråga vart i Sverige du bor?

• Kirrow

Tack!

Vi har två små barn. Vi är båda hälsosamma, fräscha och snygga personer med bra jobb och fint hus. 

Min sambo har alltid haft höga krav på sig själv och livet så hon förstör en del för sig själv men även barnen suger ur all kraft hon har.

Imorse kände jag att jag måste göra något så tvingade henne att boka psykolog vilket hon gjorde. Föreslog att hon kan lämna mig och jag förstår isåfall. 

Vill att hon ska må bra oavsett om vi lever ihop eller inte. 

Omställningen att bli singel och varannan vecka och flytta till lägenhet känns konstigt.

Såklart hoppas jag att vi kan leva ihop men vill inte leva med ångest och känna mig oälskad.

• Kirrow
    Anonym (Känner igen) skrev 2022-04-13 20:44:04 följande:

Det här med att era kvinnor har höga krav på sig själva, det är nog mer samhällets fel skulle jag säga, jag förväntas prestera dubbelt så bra som mina manliga kollegor för att ens kunna tjäna lika mycket som dem. 

njaa det är min kvinna som har höga krav på sig själv. På mitt jobb som är mansdominerat har kvinnorna betydligt högre krav på sig själva än oss män. Vi män däremot är mer tillåtande och hjälpsamma mot kvinnorna skulle jag säga.
Svar på tråden Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?