• Ascendere

Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?

Anonym (Uppgiven man) skrev 2022-04-11 11:20:59 följande:
    Är jag bara en ynklig man som göra ett stort problem av ingenting?
    Ja, inte låter du speciellt manlig att döma av ditt inlägg. Ditt största och enda mål i livet verkar vara att få din fru att vilja ligga med dig. 
  • Ascendere
    Guldnovan skrev 2022-04-12 09:57:31 följande:
    Männen behöver sex för att må bra och resten ska fungera någorlunda. Kvinnor behöver må bra och känna sig tillfreds för att kunna ha sex. 
    Det där är ren bullshit. De allra flesta kvinnor vill ha och mår bra av att ha sex med en man de tänder på.

Är de inte attraherade av sin partner kommer de däremot att medvetet eller omedvetet komma upp med en hel radda anledningar till varför de inte kan eller vill ha sex, för mycket på jobbet, för mycket kring barnen, för tidigt på morgonen, för sent på kvällen, för trött, för mycket att göra osv osv
  • Ascendere
    Guldnovan skrev 2022-04-12 12:16:21 följande:
    Jag tror du är man och du är inte speciellt nöjd heller. 
    De saker du räknar upp är tillräckliga en och en för att man ska tappa lusten. 
    En man kanske inte ser det så. Det är ju precis det jag säger. 
    Har personligen haft sex med en kvinna samtidigt som hon var sjukskriven för utbrändhet. Hon berättade att hon mådde bättre efteråt. 
    Samtidigt som utbrändheten vad skälet att hon inte hade någon lust till sin man. 
    Verkligheten är spännande och mångsidig minst sagt... 
  • Ascendere
    Kirrow skrev 2022-04-12 22:08:03 följande:

Helt otroligt!

När jag läste din text så tänkte jag fram till slutet av texten ?skrev jag det här på fyllan? Hur kan jag inte minnas att jag skrivit det här??

Jag har exakt samma livssituation som dig, samma ålder, ja precis allting!

Det jag misstänker är att min sambo har svårt att älska sig själv och har för höga krav samt blir kvävd av barnen och stressen.

Ver inte hur detta ska sluta, snart ger jag upp trots att jag är beredd att satsa allt.

Får man fråga vart i Sverige du bor?

Tyler Durden, is that you? 
Svar på tråden Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?