Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?
Du vet ju bäst när det gäller er relation såklart. På din beskrivning låter det som att ni har en bra relation för övrigt och det är givetvis värt en hel del även om det intima hackar och har mer att önska. Förstår din frustration. Har själv varit i de skorna och är väl det fortfarande i viss mån. Tor det kan vara bra att värdesätta det man har och försöka se det lite mer långsiktigt utan att förminska sig själv alltför mycket. Tror vidare att det är bra om ni kan ha en så bra dialog som möjligt om hur ni känner och tycker kring sex och ert intima umgänge. Kan öka förståelsen på flera plan. Sen tror jag inte man kan bortse från att man faktiskt och högst troligt är olika. Men, viktigt att få uttrycka sig om hur man tänker och tycker samt om hur man mår mm. Så båda förstår varandra mer. Kan du, så försök att tona ner dina behov/begär inför din partner och uttrycker dem hellre i ord. Behåll underhållet i kyssar och kramar och andra kärleksfulla handlingar och bygg genom dessa framtiden. Lättare sagt/skriver än gjort, jag vet :) Egen erfarenhet är att barnen tar mycket energi och tankar för att inte tala om prioriteringar. Självklart brydde jag mig lika mycket om barnen och gjorde min del av helheten, vilket även du verkar göra. Tror dock att det är vanligt och kanske naturligt så att det ändå blir olika och på olika sätt. En mamma är ändå en mamma utan att säga att det är konstigt eller fel. Tror man ser på det med lite olika ögon. Olika avslappnat och med olika perspektiv. Först nu när jag gått igenom en bra bit av den resan du beskriver som jag känner att det har tagit och tar för mkt energi från mig att känna den sexuella frustrationen. Känna hur den påverkar och påverkar mig. Är inte drivande sexuellt längre. Bryr mig inte lika mkt även om jag onanerar lite då och då för att hålla mig i trim och undan eventuella problem senare. Visst, vi har sex, men bara när min partner vill. Annars blir det inte bra och så skönt som man vill ha det ändå. Visst är det trist ibland. Trist att inte leva ut lite mer. Ser dock gärna till helheten. Ibland kan det vara bra att ta ett steg eller tre tillbaka, ibland kan det vara bättre att driva på lite försiktigt. Du får fundera ut en smidig väg som kan öppna upp.