• Nutid

Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?

Anonym (En till) skrev 2022-04-11 18:29:40 följande:
    Då är jag ett undantag till. Är 53 och har aldrig haft så hög sexlust som sista 3 åren. När mensen upphörde. Skulle vilja ha sex varje dag, så börjar förstå de kvinnor som söker yngre älskare men det hör inte till den här tråden.

Jag tappade all attraktion till min fd man efter barnaåren. Den kom aldrig åter. Han led som ts. Fasen vad jobbigt för båda parter när man hamnar i detta. Inget hjälpte. Jag valde skilsmässa för detta slet oerhört på oss. Nu har han det bra och jag också. 
    Jag har hört flera som berättar liknande.
    Att lusten till maken aldrig kom tillbaka men att efter separation tog det fart.
    Jobbigt för mig att höra då jag är i TS situation fast 10 år senare och kämpar men känner mer och mer att det är dags att ge upp. Jag har under de tidigare åren bara gått och hoppats gett henne tid. Jag har tänkt att bara barnen blir lite större, bara det inte är så stressigt,... Nu går vi i parterapi och har kommit varandra närmare men sex det har vi inte. Det jag verkligen ångrar är att Jag bara låtit tiden gå. Så det är bra TS att du jobbar på det med din partner.
Svar på tråden Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?