Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?

Det man måste reda ut här är om hon saknar sexlust helt och hållet eller om det är just DIG hon inte känner lust till? Om hon onanerar eller tänder på andra män så har hon ju lust, bara inte till dig. Om hon varken onanerar eller tänder på någon annan så har hon nog ingen lust överhuvudtaget. Du behöver prata med henne och fråga henne rakt ut. Man måste kunna kommunicera i ett förhållande och om ni ska kunna lösa detta krävs det att ni båda vill det och försöker hitta lösningar. 

Om jag får gissa så tror jag att hon inte tänder på dig längre. Om hon tänder på andra eller inte vågar jag inte uttala mig om. Jag betedde mig ungefär som henne när jag slutade tända på mitt ex. Sa aldrig rakt ut att jag inte tände på honom längre, för jag ville inte såra honom. Gjorde slut istället. Jag var ju dock kåt och hade sexlust och onanerade. Det var bara honom jag inte kände lust till. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (man 50) skrev 2022-04-11 15:16:04 följande:
    Precis. Och bara för att sex är planerat behöver det inte vara dåligt eller oromantiskt. När man går på en dejt i början av förhållandet eller om man träffas när man har ett långdistansförhållande så planerar man ju egentligen att ha sex även om det inte alltid är lika uttalat. Spontanitet är kul men inte en absolut nödvändighet för bra sex. För oss så blir det faktiskt tvärtom att man har npgot att se fram emot varje vecka och sakta bygga upp lusten och förväntningarna. Även om jag kanske skulle vilja ha sex oftare blir det faktiskt bättre för mig också att ha en veckas mellanrum för att hinna bygga upp spänningen. Man kan inte förvänta sig att sexlivet i en långvarig relation och särskilt när man har barn är likadant som det är när man precis träffats. Men det betyder inte att det blir sämre nödvändigtvis.
    Det är nog olika hur man känner. För mig skulle det inte alls fungera att schemalägga sex. Väldigt avtändande och osexigt, känner jag. Bra om det funkar för er men det är definitivt inte en lösning för alla. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (man 50) skrev 2022-04-11 15:33:26 följande:
    Hur gammal är du? Fram till dess jag fick barn hade jag nog resonerat som du. Men när man fått barn och kommit upp i 40+ så förändras man och man inser att sex och vad som är sexigt också förändras.
    56.
Svar på tråden Vad är problemet? Varför vill hon inte ha sex?