Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hur kommer man över en annan man?

Anonym (Jag med) skrev 2022-04-08 21:17:47 följande:
     Allså Ja tror inte de är ett val ens tror inte han vill leva med mig. Men de har ändå blivit så att jag berättade för min man hur ja kände för den andra. Han reagerade knappt bara sa jaha   sen har vi haft dåligt efter de bla inget samliv längre  . Vi kommer säkert gå isär oavsett om den andre vill ha mig eller ej.  Vill den andra kilen inte leva med mig så ska ja väl knappast tvinga honom. Han väljer ju själv. Han har sin tjej och deras  hus  varför skulle han vilja va me mig o lämna det? Jag vet att han planerar barn med henne , jag tror inte han lämnar henne. Dock är jag lite förvirrad varför han vill ha den kontakten med mig. Vi skriver var dag de gör ja inte med någon av mina tjejkompisar.  
    Acceptera...Han tyckte det var spännande det ni hade. Han har ingen intention att lämna sin familj. Absolut inte till dig.

Du skall göra ett avslut med din man för han har fått reda på att det inte går att lita eller ha någon tillit till dig. Det speglar sig i att han nu tar avstånd från dig.
    Bra jobbat.........Till vilken nytta???
  • Anonym (FYI)
    Anonym (tyvärr) skrev 2022-10-27 12:26:04 följande:
    Sorry, jag trodde du bara hade gått i terapi i 6 månader, my badSkål

Det jag menade var att 6 månaders terapi kanske inte var nog för att du inte skulle falla tillbaka, men eftersom det är 2.5 år så borde det ju risken vara betydligt mindre.
    Det tror inte jag. Anledningen till att hon inte ramlat dit är att han inte har velat det p.g.a. hans omständigheter. Just det kan ju ändras och han blir mer öppen. Då hittar vi ts i samma dilemma igen.
    Mitt råd... släpp kontakten helt!
  • Anonym (FYI)
    Anonym (tyvärr) skrev 2022-10-28 15:10:22 följande:
    Ja det håller jag med om, det går liksom inte att basera sina gränser på andras förmåga att kontrollera sig för då är det ju inte man själv som sätter gränserna utan andra.

Att försöka släcka en led genom att sluta slänga in vedkubbar och bara slänga på småpinnar känns ju inte som någon speciellt bra taktik. Så länge hon håller kontakten vid liv så kommer känslorna finnas kvar även om det kanske är i mindre omfattning och då även risken.

Men detta verkar vara ett ganska genomgående tema i "jag har känslor för någon annan" trådar, man vill för sitt liv aldrig släppa kontakten helt utan ska bara ha den kvar till varje pris och man hittar alltid 270 anledningar till varför den måste vara kvar.
    Det kallas bekräftelsebehov och av andra än sin partner, och enda lösningen till det är att vara ärlig mot sin partner och berätta vad som pågår. Då blir det ett abrupt slut på behovet och förhoppningsvis flyttas tankarna till vad man håller på att förlora.
    Tyvärr inte många som vågar vara så ärliga mot sin partner. Inte ts heller.

Personligen förstår inte jag folk som är så viljelösa att man inte kan bryta ett sådant beteende. Det kanske stavas egoism?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Olyckligt kär) skrev 2022-10-28 21:25:53 följande:

Jag tycker att ni ska titta på TED Talk ovan om vad som ligger bakom ett sådant här beteende. Det är ofta komplexa psykologiska processer.

Jag tror på riktigt inte att jag kommer att se honom igen, och jag har inga planer på att försöka träffa honom. Jag gör bedömningen att det här blir bra i mitt liv, och jag är inte otrogen.

Men det är onekligen intressant att läsa era teorier och det hjälper faktiskt! Endast tiden lär utvisa hur det går. Jag kan uppdatera om ett halvår igen. 😊

Har tittat på Esther Perel (har ju några år på nacken) och tycker hon har många intressanta synpunkter.
    Men eftersom du verkar intresserad, tycker jag att du även skall läsa
    Michelle Langley:s "Women's Infidelity". som, tycker jag, går djupare i kvinnlig psykologi vad det gäller otrohet.
Svar på tråden Hur kommer man över en annan man?