Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
Jag mår ändå okej nu, känns som att allt står still. Är på cykeldag 26 nu, vågar inte testa då jag inte tror på något denna månaden. Låter mensen komma (om den nu gör det). Kör inget progesteronkräm alls denna månaden då jag tog ett blodprov (egentest) för att se vart jag låg i för progesteronvärde. Det låg på 31. Enligt deras provmätningar ska det ligga på mellan 11-81. Men enligt Jenny Koos ska det vara på över 50. Så det är ju inte så bra känns det som
Har ringt och tjatat på olika gynställen då jag vill göra en missfallsutredning och tillslut fick jag en tid den 1/6. Så får se hur det går då. Tänkte ta upp frågan om progesteron iaf.
Stort grattis Ledsen! Håller verkligen alla mina tummar, troligtvis kommer det gå vägen denna gången. Men förstår helt känslan att inte kunna njuta :)
Tack! jag tar en dag i taget. men ett steg i rätt riktning är väl ändå varje plus tänker jag..
Vad bra att du fått en tid! Haha har också grottat in mig i Jenny rejält. Tycker det hjälper, hon förklarar på ett pedagogiskt sätt att missfall i sig inte ökar risken för fler missfall, vilket för mig var extremt skönt att höra. Har bara stirrat mig blind på statistiken som blir värre och värre efter varje missfall och Då fått för mig att livmodern liksom minns varje missfall och vill göra fler då men nej nej så är det inte. Sen pratar hon ju om att boosta ägglossning med d vitamin och det har jag gjort både nu och gången i december då jag blev gravid. Bra knep! Men än så länge upp till bevis om det håller.
Har svårt att förstå det där med progesteron. Alltså hur man tar prov på det. det Varierar ju så under cykeln så det måste tas exalt En vecka efter ÄL. Och så verkar nivåerna kunna variera väldlgt från person till person. 31 låter för mig inte såå himla lågt?
men hoppas på dig nu.. många säger ju att hormonnivåerna är extra gynnsamma för en graviditet cykeln precis efter missfall. manifesterar starkt att du har genomgått ditt absolut sista missfall i alla fall!