Oförklarligt barnlös
Jag och min man har försökt bli med barn nu i över 1,5 år, nästan 2 år. Vi genomgick en utredning som inte visade några fel på någon av oss och jag gjorde öven en spolning av äggledarna helt ua även där. Vi blev tillsagda att försöka i ett halvår till (ungefär 3 månader till nu från nu).
Nu till saken, jag blir så fruktansvärt ledsen av alla omkring oss som överöser speciellt mig med frågor. Jag förstår att man menar väl men det är så himla okänsligt av de som vet om vår situation och behöva förklara om och om igen varför vi inte går in på ivf redan nu. Är inte det vår ensak? Varför ska jag behöva förklara för samma personer om och om igen när de redan fått svar på frågan?
Jag försöker även låta modig och skoja bort det hela många gånger för jag vill inte att de ska se att jag är ledsen över detta. Men det börjar kännas som ett stort misdtag och att jag kanske behöver flipoa ut för att de ska backa..
Det rentav suger att folk ska komma med tips och förslag och fråga om de inte är dags nu och så vidare.
Den riktiga anledningen till att vi inte gått in på ivf än är ju delvis för de 6 månaderna inte gått ännu och jag är inte redo att ge upp men det kanske jag borde...