Inlägg från: tikki masala |Visa alla inlägg
  • tikki masala

Sonen avundsjuk på vad dottern får ära.

Jag blir helt galen på hur vi har det hemma. Jag har en tonåring 16 år gammal som efter att hon fick covid i höstas fått parosmia. Hon kunde bara ära potatisgratäng, kycklingsoppa och chips i tre månader. Allt annat smakade jätteilla.  Nu har hon klarat av att ära hamburgare också. Det är det enda köttet/proteinkällan hon får i sig nu. 

Nu till det svåra då. Jag har en son på 8 år som blir helt galen när hon får äta hamburgare och inte han. Vi har försökt att lösa det med att hon får äta efter oss och liknande men då går han in och ser henne äta detta. 
    Jag har försökt förklara för honom att det är det enda hon äter just nu och det är inte bra för kroppen men annars svälter hon. ((hon gick ner väldigt mycket innan vi kunde se vad hon kunde äta)
    Men han stortjuter och gråter och tycker det är högst orättvist att han inte får äta hamburgare var och varannan dag. 

Någon som är med om liknande? Tips att dela med sig av? Det gick ju bra när hon bara åt potatisgratäng och kycklingsoppa för då brydde han sig inte nämnvärt. 

• Svar på tråden Sonen avundsjuk på vad dottern får ära.
  • tikki masala

Ha är du helt säker? Jag har en känsla av att det skulle ta minst en månad för honom att börja tröttna på hamburgare. 

• tikki masala

Som jag kanske inte fick det att framgå ordentligt var att hon rasade i vikt, ville inte äta någonting, tills potatisgratängen sedan soppan och sen chips. (skolsköterskan blev orolig till och med och vägde henne) Inte för att hon får äta chips varje dag det räknar jag inte som mat ens men det var det hon kunde äta. Hon testar hela tiden om smaken kommit tillbaka. Hon kunde inte äta hamburgare innan heller förrän nyligen. Så nej hon spelar inte. 

Svar på tråden Sonen avundsjuk på vad dottern får ära.