Inlägg från: Emmfri90 |Visa alla inlägg
  • Emmfri90

Bf December 2022 ????

Hej alla! 
    Jag har precis plussat och är i vecka 4+0 nu.
    Detta är vårt första barn och allt känns så läskigt men samtidigt spännande och kul! 
    Bf är troligen 30/12 och vi tänkte först hoppa över att försöka denna månad men jag är så glad att vi inte gjorde det. :) 

Symtom har jag nog inte så mycket än eftersom de är så tidigt fortfarande, har ömma bröst och känt att jag inte varit sugen på mat i veckan och jag brukar alltid vara hungrig..
    Jag är lite orolig för att få mycket illamående o kräkningar då de är de värsta jag vet...

• Emmfri90
    Omermammashjerta skrev 2022-04-25 15:15:08 följande:

Hej tjejer, 

måste bara fråga när ni berättade eller tänkt berätta för jobb familj och vänner osv? 

jag har ett hyfsat nytt jobb och vet inte hur jag ska lägga fram min graviditet. Är i vecka 8 tänkt berätta efter KUB. Dock är jag riskpatient och vet redan nu jag kommer bli sjukskriven innan v.20.  Just nu vet ingen om det mer än jag och min man. 

behöver verkligen lite stöttning och råd.. 
    vet inte hur jag ska lägga upp det eller när. 
    ska också säga att jag är konsult på företag jag är i just nu vilket ger mig lite skuldkänslor som att man sätter dem i dålig sits.

Jag är under provanställning fortfarande men den är jag inte lika orolig över att förlora då vi har eget företag som går väldigt Bra så behöver jag inte jobba men är uppvuxen med att man måste arbeta samt att jag älskar mitt yrke.

Dock tror jag inte min konsultchef skulle sparka mig Då jag faktiskt sköter och kan mitt arbete väldigt bra. 

vad ska jag göra ? Och hur ska jag göra? Eller rättare sagt när och hur ska jag lägga fram det. 

tacksam för svar! 

Jag är i vecka 5 nu och har inte så mycket symtom så vi har inte berättat för någon än. Ska flytta ur vår lägenhet nästa helg och hem till min sambos mamma i 1,5 månad innan vi får vår nya lägenhet så vi har bestämt att henne kommer vi berätta för om jag börjar må väldigt dåligt. De blir ju svårt att dölja för henne ;D 
    Lär berätta för min chef också ifall jag börjar må dåligt och de påverkar mitt jobb, jobbar som tandtekniker och kan inte jobba hemifrån. 

Vänner och resten av familj vill jag nog vänta till efter KUB eller v12, inte helt bestämt än:) 
  • Emmfri90

Ni som mår illa, jobbar ni hemifrån eller är ni på plats på jobben? Eller kanske hemma sjuka?:) 
    Skulle gärna höra lite hur ni tacklar jobb med illamåendet och eventuella kräkningar. 

Jag gick in i vecka 6 idag och har inte känt så mycket än, bara lite illamående när jag blir hungrig liksom och har kräkfobi. De är de jag fasar för mest med graviditeten och är lite orolig hur jag ska klara jobbet med illamåendet eller kunna va diskret med eventuella kräkningar på jobbet...

• Emmfri90
    Mmäärrttaa90 skrev 2022-04-28 20:14:20 följande:
    Jag har också drabbats av illamående och kan tyvärr inte jobba hemifrån. Jag jobbar på en förskola med de yngsta barnen och jag småäter i stort sett hela tiden. Jag har samma som dig, kräkfobi och har fasat för att kräkas både innan och nu när jag mår illa. Men jag har faktiskt sluppit det änsålänge vilket jag är tacksam för men mår sjukt illa hela tiden. :( Jag är också i vecka 6 just nu och hoppas det blir bättre snart. :) Vad jobbar du med?
    Usch vad jobbigt, hoppas du slipper kräkas så mycket:) att småäta har jag läst är bra vid illamående. 
    Jag jobbar som tandtekniker, sitter mycket med dator och designar olika tandersättningar 
  • Emmfri90

Tack för alla svaren <3 

Jag har iprincip också slutat med kaffe, har iofs haft magkatarr under våren och bara sporadiskt druckit de på jobbet, så har inte väckt några misstankar att jag helt plötsligt slutat ;D

• Emmfri90
    Omermammashjerta skrev 2022-04-29 11:08:37 följande:

jag gick in i v 9 idag. Mått illa och kräkts sen 10 dagar tillbaka som en gris. Men är ändå på jobb då jag tyvärr måste ingen här vet. Som tur är vet jag på ett ungefär när jag ska kräkas & kan faktiskt minimera kräkningarna genom att äta, speciellt på jobb. 

men jobbigt som bara den. 

Usch jaa de förstår jag! Hoppas det lugnar sig snart för dig:)
  • Emmfri90

Yasee BF 4/12, 31 år, (3:e barnet) 

K747M BF 4/12, 35 år, (1:a barnet), Skåne
    Mimzan BF 7/12 39 år ( 3:e barnet) Eskilstuna 
    Omermammashjerta BF 8/12 (5:e barnet) Skåne
    Gurre94 BF 8/12 27år (1:a barnet) Mariestad 
    Etaj BF 10/12 40 år (6:e barnet) Blekinge
    986247391 BF 11/12 (1:a barnet) Linköping
    borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall
    Em97 BF ca 13/12, 24 år (2a barnet)
    AnnahmedH BF 13/12 (3:e barnet) Sthlm
    Björnbärssylt BF 16/12 27 år (1:a barnet) Skövde
    Frökencharlotte BF 16/12 32 år (2a barnet) Skåne
    eae95 BF 18/12, 26 år (3e barnet) Hofors
    Butembobaby BF 20/12 31år(2a barnet) Uppsala
    Frusig BF 22/12 33år (4e barnet) Umeå 
    Cinapuffen BF 24/12 40år (3e barnet) Gävle
    Emzor1 BF 24/12 25år (1a barnet) Karlstad

Emmfri90 BF 29/12 31år (1a barnet) Stockholm
  • Emmfri90

Usch vad jobbigt, hoppas illamåendet släpper snart!

Jag är också hemma från jobbet idag, dock inte pga illamående utan för att jag över en natt fått en ögonlocksinflammation och hela ögat har svullnat upp så kan knappt öppna det..  har även fått typ nackspärr av att jag måste sova med två kuddar för är så täppt I näsan hela tiden. 

• Emmfri90

Jag är i vecka 7 (6+1) och har förutom ömma bröst och molvärk haft världens nästäppa.
    Fick en inflammation i ögonlocket för några dagar sen och började i samband med de må lite konstigt, blir lätt illamående om jag är hungrig och illamående då jag ätit och känner mig uppblåst.

Tröttheten har också slagit till rejält, har sovit två gånger per dag när jag varit hemma haha! Så är lite orolig för nästa vecka när jag ska vara på jobbet igen och inte kan gå och sova lika lätt.

• Emmfri90
    Stinajohannas skrev 2022-05-09 20:08:20 följande:

Hej! Var inNe på gyn idag då jag haft flytningar som är bruna . Bara nån enstaka gång och främst under sex . jag överdrev för jag var orolig och ville se hur det såg ut . Mycket rätt så hade jag MA , bebis dog i v6 och såg de nu i vecka 11. hela min värld rasade kändes det som.. men jag försöker se positivt och att de är vanligt. men det är så svårt att inse.. blödningen har ej satt igång så ska ge de några dagar annars blir de piller på fredag .. men tack för stöd jag fått i denna grupp och grattis till er andra och lycka till <3 ni är grymma 

Nej vad tråkigt :( håller tummarna på plus snart igen när ni kan försöka igen <3 
  • Emmfri90
    HejsanJenny skrev 2022-05-11 15:25:00 följande:

Hej fina tråden <3 
    Jag var aktiv i början av tråden men fick tyvärr ett tidigt missfall. Har redan lyckats plussa igen! Hoppas det går bättre denna gång. Ville bara skriva av mig av lycka!! kram 

Åh vilken lycka!! Håller tummarna att de går vägen nu <3 
  • Emmfri90
    Laktrisens skrev 2022-05-16 10:24:12 följande:

Hur går de för er alla? Hur mår ni o vilken vecka är ni i?
    själv är jag extremt trött o illamående. Äntligen ultraljud idag så jag hoppas att de ska se bra ut. Så himla nervöst.. :/

Vecka 8 (7+3) här och var på inskrivning imorse med en så gullig och trevlig bm! :)
    Fick bokat tid hos läkare om två veckor för alla blodprover och läkaren ska även göra ett ultraljud på mig, längtar så mycket nu!! :)

Måendet är sådär, jag mår konstant lite illa och äter hela tiden för att motarbeta det, har inte heller speciellt mycket matlust när det kommer till lunch och middag.. blir paniktrött på eftermiddagen och får huvudvärk vilket är lite jobbigt på jobbet. 

Håller tummarna att ditt ultraljud ser bra ut <3 
  • Emmfri90

Idag fick vi se vårt lilla pyre för första gången med ett tidigt vul:) så himla sjukt! Den sprattlade omkring där och hjärtat slog:) 
    Var så himla nervös innan för att det inte skulle slå nått hjärta eller vara något fel så var så himla skönt att se de lilla livet! Jag är i vecka 10 (9+4)

Nästa vecka ska jag ta blodprovet inför kub.

• Emmfri90

Hade kub i måndags, bebis tittade bara in i kameran hela tiden så fick komma tillbaka imorse för att testa igen. 
    Denna gången stod den på huvudet och efter mycket hoppande och petande så kunde dom göra mätningen. Vi fick lägsta sannolikhet på alla trisomi, och det känns så skönt!! Glad 

Nu behöver vi inte ljuga på midsommar och kan berätta för familj och vänner:) 

Svar på tråden Bf December 2022 ????