Inlägg från: Mimzan |Visa alla inlägg
  • Mimzan

Bf December 2022 ????

Här har vi ox en med BF 7/12, två barn sedan tidigare födda 05 och 07 Skrattande Så det blev ett liiiiiitet glapp ha ha 

• Mimzan

Jag vet inte hur vi ska göra säger bara till dom närmaste om ett tag. Gick igenom en fosterlös graviditet för 2 år sedan det uppdagades vecka 14 på kub testet var så hemskt så denna gång vill jag kolla upp mer innan någon får veta. 

• Mimzan
    Frusig BF 22/11 33år (4e barnet) Umeå 
    borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall
    Em97 BF ca 13/12, 24 år (2a barnet)
    Cinapuffen BF 24/12 40år (3e barnet) Gävle 986247391 BF 11/12 (1:a barnet) Linköping
    Björnbärssylt BF 16/12 27 år (1:a barnet) Skövde
    eae95 BF 18/12, 26 år (3e barnet) Hofors
    Mimzan BF 7/12 39 år ( 3:e barnet) Eskilstuna 
  • Mimzan

Ultraljud bokat till 29/4, län så mycket. Vill bar se hur om det är något där inne. 

• Mimzan
    K747M skrev 2022-04-20 19:32:23 följande:

Åh, måste bara berätta. Vi var på tidigt ultraljud idag (v. 7+2) då jag i oktober hade ett utomkveds. Men, idag fick vi se en liten krabat som sitter rätt, växer som den ska och ett litet hjärta som slår för fulla muggar. Underbart. Hoppas bara att den lille nu vill stanna Hjärta

Åh, vad mysigt.
  • Mimzan
    Mika23 skrev 2022-04-23 20:50:21 följande:

Ska på inskrivningen om några veckor och har dessvärre inte ett jobb där jag kan smita ifrån/senarelägga lunchrasten för att gå på besöket. Vill inte berätta för kollegorna ännu att jag är gravid. Så vad drar man för vit lögn? Några smarta idéer? Skrattande
    Tandläkaren har jag rätt nyligen varit hos, tyvärr.

Vanligt läkar besök eller säg att du ska ta cellprov förresten om du inte nyss gjort det oxå det vill säga ha ha 
  • Mimzan

Fick se ett litet tickande hjärtat igår, var så orolig så åkte till gyn akuten då jag fick bruna flytningar och hade väldigt ont i äggstockarna. Så började mitt tidigare mf nämligen. 

Men efter några timmars väntan så sa barnmorskan att titta här, ett tickande hjärta, jag stor bölade så såg inte så mycket efter 2 års bebis försök var det ett stort ögonblick. 

På fredag ska vi på vårt inbokade ul så då får sambon se, det ska bli spännande hans första barn, om detta går hela vägen nu vill säga. Är i vecka 7 +6  må detta gå bra Skäms

• Mimzan

Jag fick brev hem från barnmorskan att jag skulle börja med järn tabletter v 20 då jag låg lite lågt.Är ju bara v 15 så väntar lite. Vårt kub såg oxå jätte bra ut, men det var för 2,5 vecka sedan, blödde lite förra veckan så nu är vi as nojiga igen och vågar inte gå ut med något än. Lite halv jobbigt då jag redan har mage och det börjar bli svårt att gömma, så blir hemma mycket. 

• Mimzan

Jag går in i v 19 imorgon kände tydliga rörelser förra veckan men lugnare denna vecka bara känt några puffar då o då. Med mitt första barn tog det nog till v 20 innan jag kände något, men med mitt andra redan i v 15. Nu har det gått ?några? år till 3an så är väl troligen som en först föderska igen ha ha 

På fredag är det dax för rutin ultraljudet känns skönt, är fjantigt nojig hela tiden! 

• Mimzan
    refinnej87 skrev 2022-07-08 19:54:57 följande:

Finns det någon fbgrupp för dec22? :)

Ja det undrar jag oxå har försökt kolla. 
  • Mimzan

Starta en db grupp vettja så kan vi som vill hoppa in i den. 

• Mimzan
    Laktrisens skrev 2022-07-12 20:03:55 följande:

Är de någon som är duktig på fb o vill starta en grupp? Såg att de fanns en men de är väldigt stor grupp, kan va kul med en lite mindre grupp:)
     Annars kan jag försöka men är så dålig på hur man gör så den blir privat osv.

Ja försök. Jag vet inte riktigt heller hur man gör. 
Svar på tråden Bf December 2022 ????