Kan man swisha småsummor till Kronofogden?
Jag är sjukpensionär och fick såledels högra inkomst i Januari. Yay!
Då upptäckte både kronofogden och kommunen att jag kan betala till dem. Bu! Nettoinkomsthöjningen för mig blev hela 173 kr. Som alla andra år ungefär, alltså.
Ok, inte bu, jag betalar gärna mina skulder om jag kan. Så nu har jag 2 fastställda skulder med utmätning och 1 som väntar på att läggas till. Andra ligger och flyter i universum också så jag räknar med att det kommer komma in fler.
I alla fall, jag undrar nu om man kan swisha småsummor till KF? Alltså kanske en tjuga, femtiolapp eller hundring som max? Att man kan swisha har jag upptäckt, och att man kan swisha både mot skulden som helhet och för varje enskild skuld. Jag har försökt googla men hittar inget svar på den frågan.
Jag har en supertajt budget från början men ibland klarar jag maten på under 500 kr för veckan och känner att jag skulle vilja/kunna swisha de tiorna till skulderna. En av skulderna har ränta på 6 kr i veckan så den skulle jag ju betala av påsjälva summan med en tjuga. Den andra skulden är mycket större, räntan är ungefär 200 kr i veckan, men jag antar att även den skulle betalas av lite fortare med några tior i veckan?
Någon som vet om man kan swisha så små summor som några tior? Det hade gjort mitt hjärta gott.