Inlägg från: Anonym (Olg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olg)

Bästa tiden i månaden att säga upp sig.

Är du säker på att du har 2månader? Om företaget saknar kollektivavtal så kan du gå på dagen. Vet dessvärre inte vilken dag som är bäst att säga upp sig på. Om du är med i facket så prata med dem. Har varit i samma situation och det var en härlig känsla att bara gå därifrån. Var inte rädd för att ta steget, andra  jobb finns att hitta!

• Anonym (Olg)

Kan inte citera, men när jag pratade med facket (många år sedan) så sa de att jag kunde gå på dagen eftersom företaget saknade kollektivavtal. så det gjorde jag. Hade jobbat där i några månader men företaget hävdade att jag hade 3 månaders uppsägning. Orkade inte tjafsa med dom utan hänvisade till facket. tog mina saker och gick. 

det verkar förvisso vara andra här som kan saken bättre, så jag kan inte svara på om det var fullt lagenligt, om jag hade blivit missinformerad, eller om reglerna var annorlunda då. Någon som vet kanske känner till vad konsekvenserna blir om man går på dagen? 

du kanske har möjlighet att prata med chefen och kanske bli uppsagd om situationen är ohållbar? Så du slipper karens dagen

Svar på tråden Bästa tiden i månaden att säga upp sig.