Varför är du inte vegan?
Jag läser dina inlägg men du formulerar dig väldigt märkligt.
Jag tänkte på att du använde ordet designad, och designa är ju ett avsiktligt förfarande från någon. Evolutionen som sådan har ingen avsikt. Sen finns det inget i vår evolution som motsäger att man kan äta veganskt, absolut inget. Jag kan det här med evolution, o har undervisat länge om den.
Argumentet med designade för att äta bla animalier tror jag även en del kristna kött-anhängare har, men då räknar de med en skapare. En del kristna pastorer är väldigt mycket emot vego. Å andra sidan finns också kristna djurrättsförespråkare som är vegetarianer eller veganer. Till dem hör faktiskt jag själv,(som också råkar tro på både Gud o evolution, är inte "fundamentalist", och jag ser det så att vi lever i en fördärvad skapelse, men som ska återupprättas en dag.
Du skrev något som jag uppfattade vare emot vegetabiliska oljor, men jag kanske missuppfattade det.. Sen menar jag att det att den kost du åt hade brister inte säger allt om andra former av vegankost eller vegetarisk kost.
Jag anser inte att den veganmat jag äter är dålig för mig. Jag väljer inte bort min veganska mat för att det FINNS varianter av vegetarisk eller vegansk mat med brister.