Varför är du inte vegan?
3) Vad kan jag inte få i en vegetabiliebaserad kost?
3) Vad kan jag inte få i en vegetabiliebaserad kost?
Jag har absolut inget emot den internationella handeln med livsmedel, export och import.
Och troligen dricker du kaffe också-inte det heller så närproducerat.
Jag är civilingenjör och har ingen egen mark så jag kan inte odla några ätliga vegetabilier alls.
Jag är civilingenjör och har ingen egen mark så jag kan inte odla några ätliga vegetabilier alls.
Vad gäller gödning så ör jag optimistisk vad gäller att utveckla tillverkning och hantering av handelsgödsel sett över ett längre tidsperspektiv. Ett vegosamhälle kommer ändå inte över an natt. Jag tror att det går att förbättra handelsgödselanvänding etc vad gäller kretsloppsprincipen och andra faktorer som påverkar miljö och resurser.
iDet går att variera en vegankost liksom en vegetarisk kost liksom en annan kost väldigt mycket.
Jag har inte några större moraliska åsikter kring att äta gris eller hund, kan nog tänka mig vad som, fast det känns lite kymigt att käka husdjur.
Jag är inte vegan, anser att vi människor står överst i näringskedjan och mår bäst av en blandkost. Nu är det dax för stekt strömming, potatismos och rivna morötter, till detta hoppas jag få både hårdbröd och en liten lättöl.
Med en varierad kost behövs inga tillskott om man är frisk, passa på att gå en sväng i solskenet nu på lunchen istället!
Som vän av ett öppet betat landskap tycker jag att man bör köpa och äta mer nöt och lammkött, alla kan inte hålla egna betesdjur men de flesta av oss kan hjälpa till att hålla landskapet öppet genom att dricka mjölk och äta kött från idisslare.