Varför är du inte vegan?
Köttodling kommer, bara en tidsfråga. Inget vi behöver ge upp. Om världen finns kvar.
Köttodling kommer, bara en tidsfråga. Inget vi behöver ge upp. Om världen finns kvar.
Nej, jag sa inte det heller. Om en gris var ostoppbar/liten nog så att man inte kunde hindra eller föra bort de så ja döda grisen om det är det sista man kan göra. Samma sak med en jävla människa. Hade någon gång på gång bränt ner våra bostäder eller mat så hade vi försökt få tag på de och fängslat de och de var för bökiga kanske dödat de. Skillnaden är att människor kan man kommunicera med, helt omöjligt med en jävla gris eller en efterbliven person t.ex.
Frågan var visserligen inte ställd till mig, men den var intressant. För min del försöker jag undvika allt dödande av kännande varelser som jag kan undvika. Brukar i regel vifta bort en mygga hellre än att så ihjäl den, men det är ytterst sällsynt att jag ens ser en mygga.
Jag har sett ungefär 0 myggor i sommar. Pga insektsdöden finns det inte så många. Förr fica man oftat något/ några myggstick på en sommar, men mycket av insektsbestånden har ju kraschat, bla möjligen pga förändringar i jordbruk och annat.
Förr en sommarkväll, om man hade fönstret öppet, brukade ofta myggor flyga in, men det händer numera faktiskt aldrig någonsin.