Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Varför är du inte vegan?

Jag är nästan vegan. Äter något kokt ägg (krav) ibland, lite ost eller glass. Annars bars veganskt. Inte för miljön utan för att jag tycker köttindustrin är vidrig. Älskar djur och tycker inte det är försvarbart att utsätta dom för lidande och stressiga slakterier.

• Anonym (Anna)
    ProteinBristandeMänniska skrev 2022-08-06 11:49:24 följande:

Varför inte utesluta ägg och alla andra animaliska produkter. Kött industrin är direkt kopplad med mejeri. Äggen du äter, oavsett om de är kravmärkta eller inte bidrar till att 50% av kycklingar dödas, i princip alla hanar för att de är värdelösa för industrin.

Jag skulle rekommendera att du kollar på mejeri industrin, titta noga. Du kommer förstå varför det är så seriöst.

Du klarar det Anna!

Ja jag vet att de separerar ko och kalv. Äter till 95 % veganskt
  • Anonym (Anna)
    Spigger86 skrev 2022-08-06 12:14:50 följande:

Det finns många som varit veganer men som fick sluta pga av att de mådde dåligt av det. De fick inte i sig tillräckligt.

Då har de inte skött sin kost. Man måste se till att äta rätt.
  • Anonym (Anna)

Jag har aldrig gillat kött ens, det luktar typ lik om man ej öser på kryddor. Och så tänker jag att stressen djuren känt över att leva inomhus trångt, transporteras sedan komma till slakteriet borde sätta sig i köttet. 

• Anonym (Anna)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-06 15:42:56 följande:

Jag är inte vegan därför att jag tycker det verkar så krångligt och att det inte är lika gott. 
    Andra saker jag inte gör är har fadderbarn, skänker pengar till isbjörnsräddning, kör elbil för att stoppa globala uppvärmningen eller jobbar för att världssvälten ska minska. 
    Vi gör alla våra val. Som nån skrev förut, även om du slutar äta animalier så kommer din livsstil som människa att döda mängder av djur. När vi anlägger städer rubbar vi ekosystem, när du använder toapapper avverkas träd som mängder av djur bor i, däribland fåglar. Skogsmaskinen kör över allt i sin väg. Traktorn som används vid odling av vegetabilier går på olja som påskyndar uppvärmingen med arters utrotande som följd. 
    Att inte äta animalier är snarast en symbolhandling av den priviligierade. Din i övrigt västerländska livsstil dödar så många fler djur än vad den som lever naturligt i urskogen gör, trots att den äter djur när tillfälle ges.
    Vill du VERKLIGEN undvika att djur dör för din bekvämlighet och nöjes skull ska du flytta ut i skogen utan konsumtion och äta de bär du hittar.

Att inte stödja köttindustrin är väldigt lätt för de allra flesta människor. Du radar upp en massa saker sim är svårare att påverka och använder det som svepskäl.
  • Anonym (Anna)
    Soryu skrev 2022-08-06 15:47:09 följande:
    Ja. Särskilt griskött luktar som människor gör på insidan av kroppen. Rätt vidrigt.
    Ja gris slutade jag äta för många år sen. Men mest för att jag tycker de behandlas så sjukt.
  • Anonym (Anna)
    mari123 skrev 2022-08-06 15:49:29 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men i Sverige har vi god djurhållning och svenska kossor blir mjölkade utan smärta och de får bra mat och skötsel. Förekommer att djur missköts MEN så fort det uppdagas så tas djuren därifrån. Precis som man gör med barn i usla hem....
    Inspektioner av gårdar och slakterier är förbokade så det är mycket som går under radarn. Dessutom är mycket av det som är fullt lagligt grymt såsom att grisar ej får gå ute o böka eller att skilja ko och kalv direkt efter födseln.
  • Anonym (Anna)

Jag äter mest veganskt men väldigt glad i ost. Lite svårt med i sociala sammanhang att vara vegan; vegetarian lättare. Helt sjukt hur djuren behandlas i köttindustrin man får ju mardrömmar av de filmklipp som man sett.

Svar på tråden Varför är du inte vegan?