Hotelliggaren skrev 2022-08-06 15:42:56 följande:
Jag är inte vegan därför att jag tycker det verkar så krångligt och att det inte är lika gott.
Andra saker jag inte gör är har fadderbarn, skänker pengar till isbjörnsräddning, kör elbil för att stoppa globala uppvärmningen eller jobbar för att världssvälten ska minska.
Vi gör alla våra val. Som nån skrev förut, även om du slutar äta animalier så kommer din livsstil som människa att döda mängder av djur. När vi anlägger städer rubbar vi ekosystem, när du använder toapapper avverkas träd som mängder av djur bor i, däribland fåglar. Skogsmaskinen kör över allt i sin väg. Traktorn som används vid odling av vegetabilier går på olja som påskyndar uppvärmingen med arters utrotande som följd.
Att inte äta animalier är snarast en symbolhandling av den priviligierade. Din i övrigt västerländska livsstil dödar så många fler djur än vad den som lever naturligt i urskogen gör, trots att den äter djur när tillfälle ges.
Vill du VERKLIGEN undvika att djur dör för din bekvämlighet och nöjes skull ska du flytta ut i skogen utan konsumtion och äta de bär du hittar.
Att inte stödja köttindustrin är väldigt lätt för de allra flesta människor. Du radar upp en massa saker sim är svårare att påverka och använder det som svepskäl.