Inteutanproblem skrev 2022-03-23 17:07:16 följande:
Det dör kopiösa mängder djur även för att ta fram den maten veganer äter. Skadedjursbekämpning. Lite allt möjligt, smått som större, som has ihjäl för att skydda plantager och skördar. Eller vid lagring och frakt.
Hur man än vänder på sig har man ändan bak.
Jag är inte vegan på grund utav att det inte behövs. Välj din kött källa med omsorg, och stötta den verksamhet som gör ett bra jobb med att ta hand om sitt boskap. Stötta din lokala gård. Åk dit. Ta dig en titt. Ställ frågor. Vissa saker kan tyckas grymma när man saknar kunskap, och har förmänskligat djuret. Men när bonden förklarar varför - och hur djurslaget faktiskt fungerar. Kan det som verkade grymt, plötsligt stå i ett annat sken.
Jag är inte vegan på grund utav att jag behöver framförallt B12:et. Min kropp har ett stort behov av just B12, och vist kan man äta tillskott. Men det mår jag inte lika bra på. Måste åtminstone kombinera animalier med tillskott. Mår skit annars.
Den har man hört ett par gånger, dock skulle en vettig människa direkt förstå att det är ett dumt argument till varför man ska döda oskyldiga djur för lite nöje (smak). Eller för såna som du som tror att de magiskt mår bättre av lite kött.
Om du inte visste det, så behöver djuren mat. Maten är inte gräs från marken. Wow va?? Vi pumpar mat och vatten för att få ut en liten andel energi och näring. Detta leder till att små djur dör för köttet. Vi skulle bidra till mindre såna dödsfall i fall vi inte åt djur.
Men vi säger att ditt argument stämmer och allt så är det inte en ursäkt till att bidra till en massaker för att någonstans i systemet så dör djur för växterna indirekt. Vi kan inte på något sätt kommunicera med de för att säga åt de att inte vara där och de är på våra odlingar. Ingen fel med det. Sedan vill veganer att man minskar dessa dödsfall så mycket som möjligt. Bara för att man kan en myra när man går i skogen så betyder det inte att man bör betala för gasning av grisar.
Grisarna, korna och hönsen är fan födda till att plågas och mördas. De har bokstavligen inget val och de bidrar inte till något dåligt då vi har bokstavligen talat fött upp de.
Du antar att jag inte har varit i en gård och betvittnat mord? Snälla... Det är grymt av en anledning. Samma skit argument som slavägare använde sig av.
Tillskotta B12 istället för att låta korna filtrera B12 tillskottet åt dig. Sluta gnäll och svälj tillskottet, annars kan du också käka jord eller otvättade grönsaker för att få i dig B12 om du vill vara "naturlig".
Bara ursäkter hit och dit. Går inte att försvara, vi är inte offret utan djuren är det.