Varför är du inte vegan?
Jag har funderat på att bli vegan, men kommer nog skippa det för att inte folk ska tro att jag är fullkomligt galen. Som TS.
Jag har funderat på att bli vegan, men kommer nog skippa det för att inte folk ska tro att jag är fullkomligt galen. Som TS.
En fundering - vägglöss, husbock och liknande - hur gör ni veganer om ni får in sådant i era hem?
Göra dig av med de. Det finns en anledning till varför vi har rätt att försvara oss om en människa skulle attackera. Likadant om en hund skulle börja bita sönder mig så skulle jag stoppa hunden och det behövs döda den för att rädda mig själv. Ingen ursäkt till att fortsätta plåga djuren dock.
Annat scenario är råtter. Vi säger att råtterna har sjukdomar och påverkar hemmet negativt då bör man först göra det på ett fridfullt OM det är möjligt. Annars är det bara att döda. Sedan kan vi försöka att förhindra från att ske så mycket som möjligt. Återrigen betyder inte att vi ska skära halsen av kossorna eller gasa grisarna.
Nej, jag sa inte det heller. Om en gris var ostoppbar/liten nog så att man inte kunde hindra eller föra bort de så ja döda grisen om det är det sista man kan göra. Samma sak med en jävla människa. Hade någon gång på gång bränt ner våra bostäder eller mat så hade vi försökt få tag på de och fängslat de och de var för bökiga kanske dödat de. Skillnaden är att människor kan man kommunicera med, helt omöjligt med en jävla gris eller en efterbliven person t.ex.