Anonym (.) skrev 2022-03-22 08:03:16 följande:
Anklaga inte mig för dina egna fel och brister.
Ska man diskutera måste man veta vad det handlar om. Eftersom du synligen är så pass nonchalant att du bara kastar dig in utan att veta vad det handlar om så säger jag ifrån.
Det är inte provocerande utan ett helt normalt krav. Att du blir kränkt är tydligt eftersom du anklagar mig för det du gör - provocerar genom att babbla om helt andra saker 'än det som skrivits.
Se till i framtiden att läsa ikapp, håll dig till ämnet så slipper du bli tillsagd.
Anonym (Om) skrev 2022-03-22 06:04:37 följande:
Inte all veganmat innehåller soja, inte ens allt godis men det borde ju du veta. Om detta är det stora problemet för dig så vad är ditt förslag på att minska sojaproduktionen? Du borde ju rimligtvis ha en idé om vad djuren ska äta istället?
Igen. Seriöst?
Allvarligt, nu måste du skärpa till dig och börja vara saklig.
Dina försök att provocera är bara pinsamma.
Men för all del, citera var jag skrivit att det handlar om ALL. Ditt viktigaste ord i ditt resonemang. Förklara sedan med egna ord vad jag sagt.
Att regnskogen bränns av för sojaodling är allmänbildning idag eftersom det skrivs om det nästan dagligen. (OBSERVERA det lilla ordet NÄSTAN som inte betyder ALLTID. Allmänbildning är något du förväntas redan kunna eller googla fram själv. Familjeliv är ingen grundskola där du kan kräva att bli undervisad i det du vägrat läsa till dig själv. Googla med andra ord och du får miljontals träffar.
Förstår du skillnaden mellan begreppen all/alltid med nästan/ibland?
Med tanke på vad och hur du skriver så är det tveksamt.
Men eftersom du inte förstått vad jag diskuterar så tar jag det bara för dig på lätt svenska:
30% av all sojaodling går till människomat. Människomat betyder att människor äter det. Det betyder INTE att tamdjur och husdjur äter det.
30% är väldigt mycket. Det är så mycket att det påverkar klimatet.
Det som är riktigt dåligt är att man bränner regnskogen för att kunna odla mer soja.
Soja som OFTA går till människomat.
Diskutera det. Fråga det som är för svårt för dig.
Och igen, jag har inte ifrågasatt att avskogning är ett problem, inte heller att. MINDRE än hälften av den soja som importeras går direkt till människoföda. så förstår inte varför du dillar om min allmänbildning när det uppenbarligen är din läsförståelse det är fel på.
70% är oavsett vad du tycker mer än 30 %. DU påstår att dessa 30% är det STÖRSTA problemet utan att ha belägg för det och inte heller kan du visa något som stödjer dina fantasier utan väljer därför att dravla ut din text med massa skitsnack och den så väldigt vanliga uppmaningen att googla när man vet att man inte har belägg för det man påstår
Så antigen lägger du in ett par länkar till något där det faktiskt bevisar att just dessa 30 % är det STÖRSTA problemet, inte ett problem utan det STÖRSTA vilket du påstår eller sluta komma med massa falska påståenden.