Varför är du inte vegan?
Jag har alltid ätit blandkost och mår jättebra av det. Ordet "moralfilosofi" låter väldigt pretentiöst! Är veganer det kan man undra?
Jag har alltid ätit blandkost och mår jättebra av det. Ordet "moralfilosofi" låter väldigt pretentiöst! Är veganer det kan man undra?
Djuren mår inte jättebra av det. Ordet moralfilosofi kanske inte är ett korrekt ord och allt men vi är bokstavligen talat på ett forum där frågor har ställts. Kanske borde låta ett misstag gå och istället sluta plåga djuren.
Jag känner två stycken personer som har rökt sedan de var små och mår fortfarande bra. Båda är 76 år. Rökning är jätte bra! Wow...
Eh? En GOD djurhållning? Där vi separerar mammor och barn, där hönsens existens bygger på att lägga så mycket ägg som möjligt tills de inte kan stå eller tills då mördas. Djuren, alltså offren, bryr sig inte om du ger pengar till en annan grupp av mördare eller om du behandlar de "bra" tills deras dödsdag.
Tänk dig om jag fick ett barn som jag behandlade """""""bra""""""". En dag bestämde jag mig för att skära halsen av barnet för nöje (smak). Helt sjukt att folk blint följer """"""svensk"""""" standard som är tydligt propagande. Slavägare använde sig av samma teknik. Äga en slav och hindra de från ett fritt liv och säga "men de hade inte levt och fått ett sådant fint liv utan oss, därför förtjänar vi att utnyttja de".
Kolla in i en kos ögon och följ med för att vittna definitionen av ondska. Dra åt helvete med ursäkterna. Antigen skojar folk eller så är de dum i huvudet. Att människor kan falla för sån marknadsföring.
Japp och jag gav dig mitt råd att sluta upp med att utnyttja djuren. Spelar ingen roll om det är 80 eller 99 procent. Hade det varit okej för dig att utnyttja slavar? Bara 80% liksom? Eller våldta en gång per halvår? Nej just det. För lite ost och mjölk. Verkligen själviskt.