Inlägg från: Anonym (X2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X2)

    Påverkar alkohol gravidchanser?

    Anonym (Å andra sidan) skrev 2022-03-19 07:34:52 följande:
    Samtidigt kan man ju inte sätta livet på paus när man ska försöka skaffa barn. Tänk om det tar flera år - ska man leva som gravid hälften av den tiden då, fast man inte är det? Torrt. En annan sak om man tidigare varit gravid, kanske flera gånger, och vet att det går fort för en. Men har man ingen aning känns det ju orimligt.
    Om man tycker att låta bli att dricka under ägglossningen är att sätta sitt liv på paus, då har man nog ett torftigt liv.
  • Anonym (X2)
    Anonym (Mia) skrev 2022-03-19 18:23:04 följande:

    Mat och vin är mitt livs stora intresse. Så pass stort att jag snart ska läsa till sommelier. Jag dricker inte för att bli full eller för att bli berusad, utan för att mat och vin är gott, roligt och väldigt givande. 

    Jag förstår att det här kan vara svårt att förstå om man dricker för att bli full. För mig är det dock samma sak som att en musikintresserad inte får lyssna på musik halva månaden, att en hästintresserad inte får vara i stallet halva månaden eller att en löpare bara får springa två veckor varje månad, på obestämd tid.

    Så det finns bara att dricka för att bli full eller att ha alkohol som största intresse? 

    Men klarar man inte av att avstå alkohol ibland medan man försöker, hur ska man då klara 7-8 månader plus tiden man ammar? Fast du kanske kan hitta en studie som visar att vinprovning några gånger i vecka under graviditet och amning är bra för barnet. 


     

Svar på tråden Påverkar alkohol gravidchanser?