• AHM15

Vi som startar IVF 2022

Sivan9026 skrev 2022-05-23 15:23:27 följande:

Kunde inte svara genom telefon med kugghjulet :p

Mimzan:

Akademiska vi med, så bra omhändertagande :D
    Imorgon är det en vecka sedan återföringen. Hoppas nu så innerligt när det är dags för testet! :D

Jag hade endast 5 ägg varav 4 blev befruktade och mogna, så 3 är nedfrysta.

Wow, vilka bra ägg! Att 3 av 5 klarade sig, så bra!!! 
    Och vad spännande med test snart, håller tummarna för er! 

Jag hade 20 ägg, 8 blev befruktade men visade sig att endast 1 blev mogen nog och nedfryst. 
    Fick veta det idag och blev väldigt ledsen, nästan som att hoppet försvann. Det är första IVF vi går igenom och vi har väl varit naiva. 

Bara tanken av att gå igenom allt igen känns tungt. Har sån respekt för de som kämpat så länge <3
  • AHM15
    paperlanterns skrev 2022-05-31 13:05:42 följande:

Hej alla, hittade den här tråden och vill joina! Är 33 år, bor i Stockholm och jag och min man har försökt få barn i 1,5 år. utredningen visade att allt såg bra ut för båda men att vi bara inte lyckats. vi har fått vår remiss godkänd och jag började med menopur och gonal-f i torsdags och med fyremadel igårkväll och imorgon är första UL. håller tummarna för alla här, känns skönt att kunna dela med sig av det man går igenom och inte vara ensam om det <3

Åh, av någon anledning kände jag lite pirr av att läsa ditt inlägg. Att allt gått bra hittills och att ni kommit till den delen där det känns påtagligt varje kväll med alla sprutor. Lite som att 'nu händer det-känslan. Hoppas allt går bra imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Vi har precis genomgått allt det där och inväntar just nu på att min tjej (vi är två tjejer) ska få sin mens (aldrig längtat till någons mens såhär!?). Därefter är det insättning, FET. 

Sen är det såklart vår första IVF, så jag kan tänka mig att det kanske inte är 'pirrigt' att läsa för alla som genomgått flertalet IVF utan att lyckas...Rynkar på näsanHjärta

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022