Petraa skrev 2022-05-05 21:19:49 följande:
Förstår exakt vad du menar, upplever också att jag blivit rätt avtrubbad på känslor nu och försöker inte tänka alls, speciellt efter den senaste tredje graviditeten när jag förlorade min lilla tjej i mitten av andra trimestern, dvs väldigt sent, det var så jobbigt så har nästan stängt ner helt nu. Känner mig bitter över att det ska behöva gå så långt, men man måste ju skydda sig själv också mot all skit man går igenom när man lever detta infertila liv år efter år.
Borde verkligen ha fått min mens idag, men den lyser med sin frånvaro. Jag är innerst inne säker på att jag inte är gravid för brösten ömmar inte vilket de gjort varje gång innan, plus att testet visade negativt igår på BIM, så ingen idé att ha något hopp. Men den lär väl komma imorgon, och då börjar vi med IVF omgång 2 på lördag (gonal-f).
Vi har gjort en missfallsutredning där de tog massa tester, vet inte alls vilka men gav ca 12-13 tuber blod och nåt test från underlivet, men de hittade inget fel så de säger att det var ?otur?.
Vad menar du med grundligare utredning? Har ni redan gjort en utredning förut alltså?
Så är det alltid. När man vill att mensen ska komma håller den sig borta, och tvärt om.
Inte gjort mf utredning tidigare utan massa andra utredningar.
Har läst att man ska vara noga att tex kolla om man har rh neg blod, för då kan man behöva rhogam spruta, samt att även kontrollera så alla värden för sköldkörteln är bra. Tydligen kan bla detta påverka ev missfall :( finns såklart en många fler saker
Vet tex att jag har en typ cysta i livmodern vilket gör att jag kanske aldrig kommer kunna bli gravid...