• Anonym (Ärtan)

Vi som startar IVF 2022

Hej! Hoppas att jag får hoppa in här? 

allt gick så fort från när vi gick till ivf-kliniken till sprutor, äggplock och ? i lördags satte de in ett litet embro. Jag är på ruvardag 2 Och tror att jag får missfall hela tiden. försöker hålla mig sysselsatt. Inte hjälper det att jag fortfarande har ont i äggstockarna efter äggplocket i måndags så vilken värk betyder vad?!? 

• Anonym (Ärtan)

Hej! 

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha ont!

det är en vecka sedan äggplock och jag fick ingen information om att jag skulle ha ont efter. Bara att jag skulle dricka vatten, ta det lite lugnt och så biverkningslistan av vaginatorerna (som är en piss i Mississipp). 

Så första dagen efter äp jobbade jag och gick på en föreläsning på kvällen. Turligt nog har jag kunnat skifta om sedan dess och varit hemma och vilat och sovit.

I lördags mådde jag lite bättre och tur var det för vi har över tre timmars resa till kliniken för att få embryot. De såg att jag borde ha ont på ultraljudet. 

bättre idag men det hugger till i bland och molar. Biverkningarna av progrestonet? Ömma bröst och det har jag haft sen jag började med sprutorna. Det är hanterbart. 

hur fördriver ni ruvar-tiden? Är det fler än jag som sneglar på gravidkläder och drömmer? 

• Anonym (Ärtan)

Håller tummarna, orkid! 

• Anonym (Ärtan)

Nu blev det fel! 

mimzan! Håller tummarna! 

orkide; det behöver inte vara dumt. Jag vet de som satt in två. en dog men det andra embryot är en välmående 6-åring idag! 

• Anonym (Ärtan)

Ruvardag 8.

min första ivf. När jag läser om alla era olika metoder och instruktioner från era kliniker tänker jag ?herregud vad många olika sätt det finns?. Förvirrande för mig som är ny i allt detta. 

jag tar vaggisar och skulle - om allt var normalt - få mens i morgon. Upptäckte att det vita från vaggisarna var svagt rosa i eftermiddag. 

efter att ha deppat ihop fullständigt med mens- och huvudvärk och hävt i mig godis frågar jag i stället hör. Finns det fortfarande hopp? 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022